در پی افزایش قیمت بنزین در انگلیس؛

انگلیسی‌ها دوچرخه را جایگزین خودرو می‌کنند

در پی افزایش قیمت بنزین در انگلیس، تقاضا برای تعمیرات دوچرخه‌های قدیمی و استفاده از آن به طرز بی سابقه‌ای افزایش یافته است.

افزایش قیمت سوخت، بسیاری را در انگلیس وادار کرده است به جای استفاده از خودرو، از دوچرخه استفاده کنند. به عنوان مثال، تقاضا برای خدمات مراکز تعمیرات دوچرخه در شهر گلاسترشایر به شدت افزایش یافته است. کارکنان این مراکز بیش از پیش، مشغول تعویض لاستیک‌ها و روغن کاری زنجیر دوچرخه‌ها هستند.

مدیر یک مغازه تعمیرات دوچرخه به اسکای نیوز گفت: طی چند هفته گذشته تقاضا برای خدمات ما از حد گذشته است. ما روزانه شاهد آن هستیم که تعداد زیادی برای تعمیر دوچرخه تقاضا می‌دهند و مشتری‌ها می‌گویند به این علت که هزینه سوخت بالا رفته است، ترجیح می‌دهند از دوچرخه‌های قدیمی خود استفاده کنند.

وی افزود: ما در طول سال پروژه‌های مختلفی را اجرا می‌کنیم تا به افرادی که از نظر مالی برای تهیه دوچرخه مشکل دارند، کمک کنیم تا بتوانند از آن برای حمل نقل، امور روزمره، یا در شغل خود استفاده کنند. ما شاهد آن هستیم که در سال جاری، به ویژه طی سه ماه گذشته، درخواست‌ها برای تعمیرات دوچرخه، چهار پنج برابر شده است. ما در یک سال به طور متوسط حدود ۵۰ تا ۶۰ دوچرخه تعمیر می‌کنیم، لنل امسال بیش از ۲۰۰ دوچرخه تعمیر کرده ایم.

یک شهروند می‌گوید برای این که باک خودرو خود را پر کند، باید مبلغی حدود ۷۷ پوند بپردازد در حالی که این مبلغ سال گذشته، ۳۵ پوند بود. اکنون وی ترجیح می‌دهد برای رفتن به محل کار خود از دوچرخه استفاده کند.

داده‌های انجمن رانندگان انگلیس نشان می‌دهد هزینه‌های بنزین و گازوئیل در این کشور، جمعه به بالاترین حد خود رسید که از رکورد‌های قبلی که اوایل این هفته ثبت شده بود، فراتر رفت.

قیمت یک لیتر بنزین بدون سرب به ۱.۷۱ پوند (حدود ۲.۱۶ دلار) افزایش یافت. این در حالی است که هزینه سوخت دیزل به نزدیک ۱.۸۲ پوند (حدود ۲.۳۰ دلار) افزایش یافت و ۲۹ پنس بیشتر شد. این وضعیت باعث افزایش متوسط هزینه برای پر کردن باک خودروی خانواد‌ها به ۹۳.۶۹ پوند (۱۱۸.۳۲ دلار) شد.

قیمت بنزین در سطح جهانی در هفته‌های اخیر به دلیل افزایش قیمت نفت در بحبوحه عدم اطمینان در مورد عرضه روسیه، که ناشی از تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور به دلیل عملیات نظامی در اوکراین و تحریم پیشنهادی حامل‌های انرژی روسیه است، در حال افزایش بوده است. روسیه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت در جهان است، به این معنی که هر گونه اختلال در فرآیند‌های تولید آن به طور اجتناب ناپذیری تأثیرات جهانی خواهد داشت. در آمریکا که دیگر نفت روسیه را وارد نمی‌کند، هزینه بنزین اخیراً به بالاترین حد تاریخی رسیده است. این در حالی که در اروپا، معاملات آتی گازوئیل تقریبا به دو برابر میانگین پنج ساله خود رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۳:۵۲ ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
خب به ما چه مگه انگلیسیها الکوی جهانیانند هر غلطی دلشون خواست بکنند هر کسی هم دلش خواست کمی ورزش کنه میرود یه دوری با دوچرخش میزنه . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
آخرین اخبار