مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی:

خوی با مشکل آب شرب مواجه است/ضرورت آبرسانی پایدار

مدیرعامل آب و فاضلاب شهرستان خوی گفت: آب شرب مشترکان شهرستان از طریق منابع زیر زمینی تامین می شود و این شهر با مشکل آب شرب مواجه است.

یدالله سلطانی پیش از ظهر شنبه در دیدار با امام جمعه خوی با اشاره به ضرورت آبرسانی پایدار از منابع سطحی (سد) به شهرستان خوی گفت:امیدواریم بزودی آبرسانی به شهرستان خوی از طریق سد آغ چای یا احداث سند الند به سرانجام برسد.

مدیرعامل آب و فاضلاب خوی می گوید:آب شرب مشترکین شهری و روستایی شهرستان از طریق منابع زیر زمینی تأمین می‌شود و شهرستان خوی تنها شهرستان بدون سد منطقه است.

او با اشاره به برخی رفتارهای ناصحیح در زمینه مصرف آب گفت: با توجه به کمبود منابع آبی، بروز خشکسالی، افزایش جمعیت و صنایع جا دارد با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به مردم در خصوص نحوه استفاده درست از آب از هدرروی هرچه بیشتر آب جلوگیری شود.

سلطانی در ادامه به صرفه جویی ۱۰ درصدی در مصرف آب توسط مشترکین و رعایت الگوی مصرف اشاره کرد و از مشترکین در خواست کرد توصیه‌های شرکت آب و فاضلاب را جدی بگیرند تا در خصوص آب مصرفی دچار مشکل نشویم.

مدیرعامل با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای طرح شبکه فاضلاب و دفع بهداشتی فاضلاب گفت: امروزه ایجاد شبکه فاضلاب یکی از ضروری‌ترین تأسیسات مورد نیاز جوامع بشری جهت رعایت بهداشت عمومی محسوب می‌شود.

او می گوید: متأسفانه از سال ۸۵ پروژه احداث شبکه فاضلاب در شهر خوی از لیست پروژه‌های ملی حذف شده بود که با اقدامات صورت گرفته اخذ ماده ۲۳ برای لوله گذاری شبکه فاضلاب در شهر خوی در مراحل پایانی خود قرار دارد.

سلطانی به مسئله خشکسالی و کاهش بارندگی اشاره کرد و گفت: این عوامل در بخش‌های تولید و مصرف آب اثر مستقیم داشته و توصیه مدیریت مصرف آب را از تریبون نمازجمعه خواستار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.