خطیب نماز جمعه شهرکرد؛

باید رونق تولیدات بخش کشاورزی با روحیه جهادی در چهارمحال و بختیاری شکوفا شود

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: در سفر رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری بیش از پنج هزار میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی اختصاص یافت بنابراین باید رونق تولیدات در این بخش با روحیه جهادی در استان شکوفا شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلای امام خمینی (ره) این شهر گفت: نخستین کنگره ملی ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری در روز‌های ۲۹، ۳۰ و ۳۱ خردادماه به میزبانی استان برگزار خواهد شد که باید به محتوا‌ها توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

در دیدار برگزارکنندگان کنگره با مقام معظم رهبری به نکته کلیدی اشاره شد که در این کنگره‌ها باید به جنگ نرم دشمن توجه کرد، زیرا دشمنان قصد دارند فرهنگ شهدایی را از جامعه بگیرند، میان جامعه و دین جدایی بیندازند، ایمان جامعه را مخدوش و ارزش‌های دینی را کمرنگ کنند بنابراین لازم است برگزاری این کنگره‌ها به تقویت نگاه‌های دینی، شهدایی و ایمانی بینجامد.

شهدای عشایر عملا به جنگ نرم دست رد زده‌اند و عشایری که با نگاه ایمانی خود از انقلاب اسلامی دفاع کرده کم نیستند.


بیشتر بخوانید


توجه به مساله عفاف و حجاب از مقوله‌های مهم است که متاسفانه این وضعیت در دستگاه‌های اجرایی مناسب نیست و در خیابان‌ها مبتذل است البته برخی توجه ندارند که این وضعیت با اهداف قرآنی و شهدایی تناقض دارد و برخی غافل و نیروی دشمن‌اند که باید مراقب بود.

کسانی که منکر ربوبیت الهی هستند و در زندگی خود موحد نیستند بدانند حتی اعمال نیک آن‌ها تباه می‌شود و در گمراهی شدید قرار می‌گیرند.

بکوشیم در این چهار روز از عمر خود در محضر پروردگار زندگی کنیم و حق بر زندگی ما حاکم شود و باطل در اعمال‌مان راه پیدا نکند، اگر بخواهیم مصداقی برای حق پیدا کنیم همان انقلاب اسلامی در مکتب انبیا است.

امروز صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها، جبهه کفر و استکبار و نفاق که در مقابل انقلاب اسلامی ایستاده‌اند، در حقیقت با کارشکنی خود در صف باطل قرار دارند که لازم است با این ستیز‌ها مبارزه شود.

بسیاری از مسائل از سوی دشمن به گونه‌ای است که قصد دارند با خیال‌های خام از سوی اراذل و اوباش سناریویی درست کنند و با ایجاد ناامنی در مراکز تفریحی یا ترور چهره‌های علمی و با استفاده از ابزار آژانس به ایران فشار وارد کرده و مردم را به جان یکدیگر بیندازند که همه این‌ها تهدید‌هایی است که چندین سال با آن‌ها مواجه بودیم، البته نمی‌دانند ایران در برابر همه تهدید‌های نرم و فرهنگی و دیگر تهدید‌ها ایستاده و اکنون دامن دشمنان را گرفته است.

امروزه کشور غاصب صهیونیستی، خود بیش‌ترین مشکل را دارند، باید بدانند به جایی نخواهند رسید، بنابراین لازم است در کنگره‌ها همه تهدید‌ها به انسجام ملت بینجامد.

موضوع جهاد کشاورزی و تولیدات آن از اولویت‌های کشور است که باید مورد توجه قرار گیرد، در سفر ریاست جمهوری به استان برای کشاورزی و زیر مجموعه‌های آن بیش از پنج هزار میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات دیده شد که این موضوع فرصت بسیار ارزشمندی بوده و باید رونق کشاورزی و تولیدات آن با روحیه جهادی شکوفا شود.

دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۶۱ از سوی امام خمینی (ره) تاسیس شد و این امر به منظور رشد علم، تربیت عالم و متخصص یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی بوده که امید است این دانشگاه بتواند با اهداف شکل گرفته رو به جلو پیش رود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید، گفت: لازم است جوانان این شهید گرانقدر را بشناسند و درباره این شهید مطالعه کنند، شهید چمران بقای حقیقی خود را در جهاد جستجو کرد، یعنی در عین حال که متخصص، عالم برجسته و نخبه، جهادگر و ایثارگری تمام عیار بود.

شهید چمران خوب انتخاب کرد و خوب زیست، نامگذاری این روز به نام روز بسیج اساتید بی دلیل نبوده است، بنابراین باید اساتید این شهید را الگوی خود قرار دهند.

امام جمعه شهرکرد به سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع رسانی اشاره کرد و یادآور شد: این امر شکل گرفت تا این سازمان اطلاع‌رسان و مبلغ اسلام ناب در راستای فرهنگ ناب اسلامی باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری فرزند زاگرس مرکزی
۱۹:۵۲ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
لازمه اش ساخت سیلو و سردخانه و انبار گسترده و فراوان هست عزیز و بزرگوار