خطیب نماز جمعه شهرکرد:

مسئولان باید در عمل راه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را ادامه دهند

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: امام راحل مصداق بارز کرامت‌ورزی بودند و قدرشناسی از ایشان به سخن و شعار نیست بلکه مسئولان باید در عمل، راه بنیانگذار کبیر انقلاب را ادامه دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) این شهر ضمن تبریک ایام دهه کرامت و بزرگداشت سالگرد رحلت امام خمینی (ره) گفت: امام راحل مصداق بارز کرامت‌ورزی بودند و علم، عرفان، فقه، سیاستمداری، بندگی، ایستادگی، شجاعت و خدمت او کریمانه بود و کریمانه توانستند مردم را از شر طواغیت و مستکبران زمانه نجات دهند.

امام (ره) در حالی که می‌توانستند در آرامش در منزل بنشینند و بالاترین عزت و احترام اجتماعی و دینی را نیز در میان مردم داشتند، اما با مشاهده ظلم مستکبران و ابرقدرت‌های جهان در حق مردم، لحظه‌ای آرام نداشتند و لذا به پا خاستند، فریاد برآوردند و قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ شکل گرفت تا چهره خبیثان عالم هویدا شود.


بیشتر بخوانید


امام خمینی (ره) به لطف خداترسی و تقوا از هیچ دشمنی ترسی به دل راه نمی‌دانند و ایشان به مدد این تقوا و شجاعت انقلابی برپا کردند که تمام دنیا را متحول کرد و ظالمان را سر جای خود نشاند؛ امروز ما نیز به داشتن چنین دستاوردی مفتخریم که باید قدر آن را بدانیم.

قدرشناسی از امام خمینی(ره) به سخن و شعار نیست بلکه به‌ویژه مسئولان باید در عمل راه ایشان را ادامه دهند، در واقع قدر امام را دانستن بدان معناست که باید مانند ایشان کریم و در خدمت مردم باشیم و اهداف نورانی و ارزش‌های والای انقلاب را نگذاریم مخدوش شود.

قدرشناسی امام (ره) آن است که اجازه ندهیم مستکبران و منافقان بزدل امیدوار شوند و فضای کشور را به هم بریزند بلکه مسئولان باید در پرتو وحدت، همراهی با مردم و خدمت را سرلوحه کار قرار دهند.

مردم شرایط را درک و به وظایف خود عمل می‌کنند، همگان باید راه امام (ره) را با عبودیت، عمل و زنده نگه داشتن شعائر الهی و نیز ولایت‌محوری ادامه دهند.

کسانی که گمان می‌کنند با زاویه گرفتن با انقلاب و خدمت نکردن به مردم می‌توانند به انقلاب آسیب بزنند، در خیال خام به سر می‌برند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به ساخت فیلم توهین‌آمیز به ساحت مقدس ثامن‌الائمه علی بن موسی الرضا (ع)، گفت: کسانی که تصور می‌کنند با ساخت فیلم علیه اهل‌بیت (ع) و ولایت سبب فاصله انداختن مردم و رهبری می‌شوند نیز بدانند که این جز خیالی خام نیست که در ذهن می‌پرورانند.

از رئیس جمهور انتظار داریم که یک دیدار عمومی خوب و ارزشمند با مردم داشته باشند تا بیش از پیش شاهد پیوند میان مردم و مسئولان به‌ویژه در دولت مردمی که صادقانه مشغول خدمت به مردم است، باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار