هزینه‌های مهندسی ساخت و ساز واحد‌های تولیدی در اردبیل کاهش می‌یابد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: طی تفاهم با سازمان نظام مهندسی ساختمان، هزینه‌های مهندسی ساخت و ساز واحد‌های تولیدی کاهش می‌یابد.

محمد اهلی گفت: در سال حمایت از تولید به دنبال رفع موانع تولید و اشتغال هستیم که بدین منظور تفاهم نامه کاهش هزینه‌های مهندسی ساخت و ساز واحد‌های تولیدی با سازمان نظام مهندسی پیگیری و عملیاتی می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل می‌گوید: محاسبه تعرفه نظام مهندسی بر اساس مساحت است که این نوع محاسبه باعث افزایش هزینه‌های ساخت و ساز واحد‌های تولیدی می‌شود.

اهلی گفت: بر اساس تعرفه‌های معمول، صدور مجوز نظارت و تایید نقشه‌های اجرایی ساخت و ساز واحد‌های تولیدی از سوی سازمان نظام مهندسی که گاهاً برخی از این واحد‌های تولیدی دارای متراژ بسیار بزرگی هستند، هزینه‌های هنگفتی را برای سرمایه گذاران به دنبال دارد.

او می‌گوید: برای حل این مشکل، پیگیری‌ها برای تفاهم با سازمان نظام مهندسی ساختمان آغاز شده است که خوشبختانه با همکاری این سازمان و با مساعدت دستگاه‌های ذیربط، به زودی تفاهم نامه کاهش هزینه‌های مهندسی واحد‌های تولیدی با سازمان نظام مهندسی ساختمان منعقد و عملیاتی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: بر اساس این تفاهم، هزینه‌های مهندسی ساخت و ساز واحد‌های تولیدی نسبت به متراژ آن از ۱۰ تا ۶۵ درصد تعرفه‌های معمول کاهش خواهد یافت تا شاهد ترغیب سرمایه گذاران برای اجرای طرح‌های تولیدی در شهرک‌های صنعتی باشیم.

اهلی در پایان اشاره‌ای هم به هزینه‌های صدور مجوز احداث ساختمان در شهرک‌های صنعتی کرد و گفت: هزینه‌های صدور مجوز احداث ساختمان در شهرک‌های صنعتی کاملا رایگان است که این موضوع زمینه ساز کاهش هزینه‌های ساخت و ساز واحد‌های تولیدی شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.