نمایش «خانم خزوک» با هدف ادای احترام به جبار باغچه‌بان

کارگردان نمایش «خانم خزوک» گفت: این نمایش برداشتی آزاد از اثر استاد جبار باغچه‌بان است که جز نخستین نوشته‌های تئاتر کودک و نوجوان ایران به شمار می‌رود.

حمید کیانیان گفت: در این دوره با حرکت بزرگی که دبیر جشنواره دنبال کرد، آثار این هنرمندان نیز نظیر سایر حوزه‌ها دیده خواهد شد.

حضور و تعامل این گروه‌ها با سایر هنرمندان یک ضرورت است و امیدوارم که به این نکته توجه ویژه‌ای شود، زیرا در غیر این صورت تأثیرگذاری مثبت چندانی را شاهد نخواهیم بود.

کارگردان نمایش «خانم خزوک» گفت: این نمایش برداشتی آزاد از اثر استاد جبار باغچه‌بان است که جزء نخستین نوشته‌های تئاتر کودک و نوجوان ایران به شمار می‌رود.

کیانیان گفت: داستان این نمایش از یک داستان عامیانه نشأت می‌گیرد و ازدواج خاله سوسکه روایت می‌شود. در این اثر خاله سوسکه در پی یافتن یک سکه با حیوانات مختلف آشنا می‌شود و هر کدام از حیوانات از او خواستگاری می‌کنند؛ اما شرط ازدواج خانم سوسکه سخت و دست‌نیافتی است، زیرا او به دنبال شخص خاصی است.

این کارگردان درباره علت انتخاب این اثرمی گوید: حدود صد سال از نگارش این اثر می‌گذرد، اما پس از اینکه آثار استاد از سوی دختر ایشان و در ۵۰ سال پیش اجرا شد، هیچ نمایش دیگری از ایشان روی صحنه نرفت؛ در صورتی که استاد باغچه‌بان پایه‌گذار نمایش و تئاتر کودک و نوجوان کشور است؛ بنابراین سعی کردیم که یادی از این پیشکسوت بزرگ کنیم و این نمایش آشنا را به صحنه بیاوریم.
عوامل این نمایش عبارتند از:

طراح و کارگردان: حمید کیانیان؛ بازیگران به ترتیب حروف الفبا: فاطمه بذرافشان، داوود بیگلری، مرتضی جوانشیر، زهرا چاهی، شقایق حسن‌زاده، ملیحه دری، خلیل قاسمی و شهاب مهدیزاده؛ دستیار کارگردان: مجتبی رسولیان؛ آهنگساز: سید سجاد شهر آئینی و مرسده فرخی؛ صداپیشگان: مجتبی شفیعی و مرسده فرخی؛ ترانه‌سرا: عباس سپاهی یونسی؛ طراح حرکات موزون: نرگس یوسف‌زاده؛ طراح لباس: ملیحه فسنقری؛ دوخت لباس: فروغ زمانی؛ منشی صحنه: طیبه صداقت؛ نوازندگان: مجتبی خراسانی (پیانو)، شاهین رجب‌پور (گیتار)، مرسده فرخ (ویولن، ویولا)؛ ضبط، میکس و مستر: استودیو ساین، سید امیرحسین تولایی؛ ساخت آکسسوار: الهه دانشمندیان و حمید کیانیان؛ عکاس: حسین معینی؛ عکاس استودیویی: استودیو دال؛ تیزر: علی حمیدی و مجتبی رسولیان؛ مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل: مجتبی رسولیان.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.