آغاز جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از ۳۱ خرداد در همدان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان ۳۱ خرداد تا ۶ تیر در همدان برگزار می‌شود.

مسعود ویژه گفت: افتتاحیه جشنواره بیست و هفتم تئاتر کودک و نوجوان به صورت جشن مردمی برگزار می‌شود تا همه کودکان و نوجوانان به همراه خانواده‌ها از این جشن بهره‌مند می‌شوند.

او افزود: همدان از یکم تا ششم تیر میزبان هنرمندان زیادی از داخل و خارج از کشور است که میزبانی از این مهمانان نیازمند همکاری همه دستگاه‌هاست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: با توجه به بین‌المللی بودن جشنواره، این برنامه فرهنگی می‌تواند در دیده شدن همدان در ابعاد جهانی و همچنین کشوری بسیار اثرگذار باشد، پس باید میزبانی به نحو شایسته‌ای صورت گیرد.

او می گوید: گروه رقابتی شامل بخش‌های خردسال، کودک، نوجوان، خیمه شب‌بازی و نمایشنامه‌خوانی و گروه غیررقابتی شامل بخش‌های بین‌الملل، تئاتر فراگیر، میهمان، پژوهش، کارگاه‌های آموزشی، نقد و بررسی است.

ویژه با اشاره به اینکه در بخش بین‌الملل هنرمندان کشور‌های ایتالیا، ارمنستان، ترکیه، عراق و یونان مهمان همدان هستند گفت: در مجموع ۷۰ گروه نمایشی به این دوره از جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان راه یافته اند.

او افزود: ۱۰ سالن اجرای نمایش در سطح شهر همدان و ۹ سالن در تمام شهرستان‌ها برای اجرای نمایش‌های جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پیش‌بینی شده است.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری امیر مشهدی عباس یکم تا ۶ تیر در همدان برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.