شیخ نعیم قاسم: رژیم صهیونیستی بانک اهدافی در سوریه ندارد

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که حمله رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق به سبب شکست تل آویو در حمله به اهداف حساس بود.

شیخ نعیم قاسم حمله اخیر هوایی رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین المللی دمشق را ناشی از شکست این رژیم دانست و گفت: زمانی که اسرائیل به فرودگاه حمله می‌کند بدان معناست که در حمله به اهداف حساس شکست خورده است و بانک اهدافی ندارد بنابراین می‌خواهد پرواز‌ها را متوقف کند.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الغدیر گفت: پاسخ به رژیم اسرائیل یک امر صد در صد مشروع و مورد حمایت و مورد قبول است. می‌ماند اینکه آیا سوریه پاسخ خواهد داد؟ این به تصمیم بشار اسد رئیس جمهور سوریه بستگی دارد تا شرایط واقعگرایانه سوریه را بررسی و چگونگی پاسخ به این دشمن را ارزیابی کند.

مجلس عراق به رژیم صهیونیستی سیلی زد

او گفت: قطعا موساد در کردستان عراق حضور دارد و همین بر لبنان و فلسطین و منطقه و حتی بر خود عراق بازتاب دارد. اما روزی که مجلس عراق قانون جرم انگاری عادی سازی روابط را تصویب کرد یک سیلی مهم به اسرائیل بود و برداشتن گام‌های دیگر ادامه داشته است در غیر این صورت اسرائیل هر جا که بتواند نفوذ کند، نفوذ خواهد کرد.

آمریکا عامل هرج و مرج و مشکلات و پیچیدگی‌ها  در عراق و لبنان است

معاون دبیرکل حزب الله لبنان دست داشتن آمریکا در امور لبنان و عراق را نقطه مشترک دو کشور عنوان کرد و گفت: آمریکا عامل هرج و مرج و مشکلات و پیچیدگی‌ها یکی است. آمریکا علاوه بر مداخله در امور سیاسی، در توقیف اموال، فروش نفت و مانع تراشی در برابر اجرای قرارداد‌های عراق با سایر کشور‌ها دست دارد.

حزب الله همواره در آماده باش مقابله با صهیونیست‌ها است

نعیم قاسم درباره لبنان گفت: جنگی که در سال ۲۰۰۶ میلادی رخ داد جنگ دفاعی بود و به هیچ کشوری در جهان ارتباط نداشت. جنگ‌هایی که در سال‌های ۱۹۹۳ و ۱۹۹۶ انجام دادیم و پیروزی که در سال ۲۰۰۰ میلادی به دست آمد همه اش با پاسخ به اشغالگری ارتباط داشت. ما نیازی به بهانه جویی نداریم، زیرا اسرائیل به خودی خود اشغالگر است و همواره به اشغالگری بیشتر تهدید می‌کند امروز همه منطق اسرائیل آن است که جنگ بعدی وجود خواهد داشت و می‌گویند خودمان را برای جنگ آماده می‌کنیم و می‌گویند باید با لبنان و فلسطین و با دیگران بجنگیم همین کافی است که انگیزه کافی داشته باشیم که به عنوان حزب الله همواره آماده باشیم و با اسرائیل در صورت حمله مقابله کنیم و این موضوع به توافق هسته‌ای یا توافقنامه‌های دیگر ارتباطی ندارد.

معاون دبیر کل حزب الله درباره اوضاع کنونی لبنان گفت: حزب الله خواهان اکثریت پارلمانی نیست بلکه می‌کوشد حضور موثری داشته باشد. نتایج انتخابات برای ما بسیار مایه خرسندی است و معتقدیم اهداف خود را محقق کردیم. در مذاکره با رژیم اسرائیل برای ترسیم مرز‌های دریایی نیز مجبور به پذیرش میانجیگیری آمریکا شدیم، زیرا تل آویو سازمان ملل را نپذیرفت و اگر چه واشنگتن بی طرف نیست، اما شاید مذاکرات غیر مستقیم به نتیجه مشخصی در خصوص ترسیم مرز‌ها برساند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار