امضای تفاهم نامه سازمان ملی استاندارد با دانشگاه اراک در حوزه اندازه شناسی

تفاهم نامه همکاری مشترک بین مرکز ملی اندازه شناسی سازمان ملی استاندارد ایران و دانشگاه اراک امضا شد.

تفاهم نامه سه جانبه بین مرکز ملی اندازه شناسی سازمان ملی استاندارد ایران، دانشگاه اراک و اداره استاندارد استان مرکزی در زمینه اندازه شناسی و نازل‌های سوخت امضا شد.

حسن خانه زر سرپرست مرکز اندازه شناسی، اوزان و مقیاس‌ها سازمان ملی استاندارد که به همین منظور به شهرستان اراک سفر کرده بود در این زمینه مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

تفاهم نامه‌ای در خصوص همکاری مشترک بین مرکز ملی اندازه شناسی سازمان ملی استاندارد ایران و دانشگاه اراک و اداره کل استاندارد استان مرکزی در خصوص توسعه همکاری آزمایشگاه‌ها در حوزه اندازه شناسی قانونی و حوزه اندازه شناسی علمی در بخش کالیبراسیون و ... منعقد شد.

پیشنهاد داده شد که دانشگاه اراک در حوزه اندازه شناسی قانونی، آزمایش در خصوص کنترل دیسپنسر‌ها و نازل‌های سوخت به کمک بیایند.

البته ادارات اوزان استان‌ها همچنین استان مرکزی در این خصوص فعالیت‌هایی دارند و کنترل‌های مربوطه در خصوص نازل‌های سوخت به صورت دوره‌ای با همکاری پالایش و پخش انجام می‌شود.

گا‌ها اگر چنانچه این اقلام و دیسپنسر‌ها کالیبره نباشد وظیفه آزمایشگاه‌ها است که تا محدوده قابل قبول کالیبره را انجام دهند.

در این بخش دانشگاه اراک به عنوان یک بخش دولتی و مردمی به کمک اداره کل استاندارد استان مرکزی آمده و در این حوزه کمک می‌کند تا جایکاه‌ها و نازل‌های سوخت بهتر کار را انجام دهند و کار به نحو بهتری انجام شود که این میتواند به صورت یک پایلوت انجام شده و الگویی برای استان‌های دیگر شود.

وسایل آزمایشگاه‌های ما کالیبره هستند و بر اساس پیمانه‌های آزمایشگاه ها، در جایگاه‌های سوخت حضور پیدا کرده و پایش و ارزیابی انجام می‌دهند.

سیدسعید میرنظامی، سرپرست اداره کل استاندارد استان مرکزی هم در این زمینه مطالبی به شرح زیربیان کرد.

بر اساس سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی وظیفه مهمی بر عهده سازمان ملی استاندارد گذاشته شده که توسعه استاندارد‌ها است و بر همین اساس قانون تقویت و توسعه استاندارد از سال ۹۶ تصویب شد و وظایف و ماموریت‌های گسترده‌ای برای سازمام ملی استاندارد تهیه و تنظیم شده و سازمان ملی استاندارد به عنوان یک سازمان فرابخشی و بین بخشی عهده دار این مسئولیت‌ها است.

این فعالیت‌ها و وظایف صرفا توسط سازمان استاندارد شدنی نیست مگر اینکه از همه ظرفیت‌ها بخش‌ها از جمله دانشگاه‌ها و مراکز علمی استفاده شود.

این تفاهم نامه در همین راستا بود و قرار شد از ظرفیت دانشگاه اراک در حوزه‌های تایید صلاحیت و اوزان شناسی استفاده شود و با توجه به تجهیزات خوب دانشگاه، دانشگاه از این تجهیزات برای خدمات به مردم و اطمینان خاطر مردم از مصرف کالاهاب داخلی استفاده کند.

ذوالفقاری رییس دانشگاه اراک نیز گفت: این تفاهم نامه سه جانبه قطعا یک گام در جهت تحقق شعارسال خواهد بود و وقتی قرار است کالای دانش بنیان و تولید و اشتغالزایی داشته باشیم تا بتوانیم اقتصاد دانش بنیان در مرتبه جهانی داشنه باشیم و بتوانیم سهم خود را در بازاز جهانی تعیین کنیم، قطعا استاندارد نقش مهمی خواهد داشت.

ذوالفقاری گفت: جلسه امروز گاهی در جهت تحقق شعار سال است و وقتی کالایی به بازار جهانی راه پیدا میکنه ک استاندارد داشته باشد و وقتی استاندارد داشته یاشد به حالت بین المللی درمیاد و قطعا دانشگاه نیز نقش موثر و اساسی خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.