معرفی کار‌های هنری شاخص صادراتی در نمایشگاه‌های بخش خصوصی

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز گفت: برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی توسط بخش‌خصوصی به معرفی کار‌های هنری شاخص صادراتی کمک می‌کند.

آقای حاضری از نمایشگاه صنایع دستی مجموعه فرهنگی تجاری مهرادمال کرج بازدید کردند.

او گفت: فرصت حضور در چنین فضا‌های نمایشگاهی منسجم و مجهزی در کنار حمایت از هنرمندان صنایع دستی زمینه آشنایی هر چه بیشتر مردم با فعالیت‌های هنری استان را فراهم می‌کند.

 رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر و دبیرکل اتاق بازرگانی البرز گفت: از رشته‌های هنری مختلف از جمله حکاکی، ظروف کاربردی، ورنی، کار بر روی شیشه، معرق و منبت، دوخت لباس‌های محلی گیلان، مازندران و لرستان، پایه ماشه، سفالگری، قلم زنی مس، ورشو، مجسمه سازی، فیروزه کوبی، گلیم و چلنگری کار‌های ارزنده‌ای ارائه شده است.

اوگفت: بسیاری از تولیدات ارائه شده از سوی هنرمندان البرزی از قابلیت صادرات برخوردار است و می‌تواند روند خوبی در توسعه صادرات صنایع دستی از البرز ایجاد کند.

آقای حاضری با تاکید بر این که یکی از خواسته‌های مهم هنرمندان صنایع دستی استان همواره برگزاری نمایشگاه دائمی برای عرضه محصولات تولیدی آن‌ها است، گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی به صورت دائمی ضمن افزایش درآمد استان از طریق فروش محصولات صنایع دستی زمینه را برای اشتغال‌زایی فراهم می‌کند.

او با اشاره به این که نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی و صنعتی اتاق بازرگانی البرز نیز فرصتی برای نمایش تولیدات صنایع دستی استان است، گفت: تاکنون نمونه‌هایی از این کار‌های هنری در نمایشگاه اتاق بازرگانی البرز نمایش داده شده است، در راستای تعاملات با دیگر هنرمندان استان به دنبال نمایش محصولات بیشتری در غرفه‌های نمایشگاهی مستقر در اتاق هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.