اقدامات بی سابقه در تاریخ صنعت اسب و سوارکاری کشور

علیاری مدیر روابط عمومی انجمن اسب کاسپین گفت: با تلاش اعضای انجمن در ایران توانستیم در مدت کوتاه تحولات و تغییرات مهمی را به سرانجام برسانیم.

بهمن علیاری، مدیر روابط عمومی انجمن حفاظت از اسب کاسپین گفت: با تلاش اعضای انجمن در ایران توانستیم در مدت کوتاهی که از حضورمان در هیئت مدیره انجمن بین المللی می‌گذرد، تحولات و تغییرات بسیار مهمی را در ساختار و قوانین این انجمن به سرانجام برسانیم. این کار ارزشمند و بی سابقه حاصل تلاش‌های فنی و همچنین رایزنی‌های بین المللی طی ۲ سال گذشته بوده است. برای رسیدن به این موفقیت‌ها لازم بود تا رای سایر کشور‌های عضو انجمن بین المللی را با خود همراه کنیم که با وجود تحریم‌ها و نگاه منفی حاکم در روابط بین المللی موفق شدیم تولیدکنندگان اسب کاسپین کشور‌های سوئد، نروژ، استرالیا، انگلیس و آمریکا را به پذیرش درخواست‌های انجمن ایران مجاب و به این موفقیت‌های ارزشمند دست پیدا کنیم.

انجمن بین المللی اسب کاسپین از هنگام تاسیس با شناخت دقیق از قوانین جاری کشور، همکاری با مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی را آغاز و نسبت به عقد تفاهمنامه و قرارداد همکاری با موسسه تحقیقات علوم دامی در جهت شناسایی و ثبت داخلی و بین المللی اسب کاسپین اقدام کرده است.

از زمان تصویب قانون نظام جامع دامپروی تا امروز شاهد کارشکنی هستیم

متاسفانه از زمان تصویب قانون نظام جامع دامپروی کشور در سال ۱۳۸۸ و با وجود احکام سازمان‌های نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور و اداره کل تدوین قوانین مجلس شورای اسلامی، شاهد روند فرسایشی کارشکنی فدراسیون در اجرای قانون بوده ایم. انجام مجدد میکروچیپ گذاری و صدور مدارک هویتی اسب توسط فدراسیون علاوه بر سردرگمی و تحمیل هزینه مضاعف به تولیدکندگان، اعتبار هویت اسب‌های ایران را در سطح بین المللی خدشه دار کرده است. اتفاقی که در دنیا بی سابقه بوده و در صورت برخورد نکردن با تخلفات فدراسیون و مراجعه تولیدکنندگان اسب به مراجع بین المللی، عواقب آن گریبانگیر آن فدراسیون شده و مسئولیت آن روسا متوجه مدیران فدراسیون و به تبع آن مدیران ورزش کشور خواهد بود.


بیشتر بخوانید


انجمن حفاظت از اسب کاسپین به دنبال مرکز اصلاح نژاد است

انجمن حفاظت از اسب کاسپین از بدو تاسیس با شناخت دقیق از قوانین جاری کشور، همکاری با مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی کشور را آغاز و نسبت به عقد تفاهم نامه و قرارداد همکاری با موسسه تحقیقات علوم دامی کشور در جهت شناسایی و ثبت داخلی و بین المللی اسب کاسپین اقدام کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار