کارشکنی فدراسیون سوارکاری در روند اجرای قانون نظام جامع دامپروری

دهقان مدیرعامل انجمن حفاظت از اسب کاسپین گفت: تولیدکنندگان داخلی اسب در کشور علاوه بر معضلات عمومی با مشکلات بزرگتری مواجه هستند.

انجمن بین المللی اسب کاسپین از هنگام تاسیس با شناخت دقیق از قوانین جاری کشور، همکاری با مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی را آغاز و نسبت به عقد تفاهمنامه و قرارداد همکاری با موسسه تحقیقات علوم دامی در جهت شناسایی و ثبت داخلی و بین المللی اسب کاسپین اقدام کرده است.

محمدجواد دهقان مدیرعامل انجمن حفاظت از اسب کاسپین گفت: متاسفانه تولیدکنندگان داخلی اسب، به ویژه اسب کاسپین در کشور علاوه بر معضلات عمومی از جمله گرانی نهاده‌های دامی، واردات بی رویه و حمایت نکردن جدی از تولید داخلی، با معضل بزرگتری مواجه هستند. کارشکنی در اجرای قانون نظام جامع دامپروری و همچنین قانون حفاظت و بهره برداری از منابع ژنتیکی کشور توسط فدراسیون سوارکاری به ریاست مسعود خلیلی، موجب سردرگمی و ضرر و زیان شدید اقتصادی به تولیدکننده داخلی در سال‌های گذشته شده است. علاوه بر آن کارشکنی آن فدراسیون، اعتبار کسب شده برای اسب کاسپین ایران در سطح بین المللی را نیز به شدت به مخاطره انداخته است.

کارشکنی فدراسیون سوارکاری در روند ثبت اسب‌های کاسپین

این انجمن از بدو تاسیس با شناخت دقیق از قوانین جاری کشور، همکاری با مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی را آغاز و نسبت به عقد تفاهم نامه و قرارداد همکاری با موسسه تحقیقات علوم دامی در جهت شناسایی و ثبت داخلی و بین المللی اسب کاسپین اقدام نمود. عضویت در انجمن بین المللی اسب کاسپین ICS، کسب ۲ کرسی هیئت مدیره و ۳ حق رای در شورای انجمن بین المللی، افزودن نام ایران به عنوان تنها منشا نژاد به اساسنامه، حذف امکان ثبت اسب‌های پایه کاسپین توسط سایر کشورها، دریافت نتایج تست دی ان‌ای ۵۰ سال گذشته اسب‌های کاسپین ایران، حذف الزام انجام تست ژنتیکی اسب‌ها در آمریکا، عقد قرارداد با آزمایشگاه مورد تایید وزارت جهاد کشاورزی، ISAG و ICS، حذف الزام به استفاده از کارشناسان خارجی برای تایید اسب‌های ایران و دسترسی به دیتابیس اسب‌های کاسپین دنیا از جمله دستاورد‌های این انجمن در سطح بین المللی بوده است.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار