کارشناس تغذیه:

انجماد یکی از بهترین روش‌های نگهداری مواد غذایی است

کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: انجماد یکی از بهترین روش‌های نگهداری انواع گوشت‌ها نظیر گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های دریایی است.

خانم پریوش بهادری گفت: انجماد به معنای استریل شدن مواد غذایی نیست.

او می‌گوید: انجماد فقط رشد و نمو میکروب‌ها را به تأخیر می‌اندازد و بافت، رنگ، آبدار بودن و طعم فرآورده‌های گوشتی را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

این کارشناس تغذیه عنوان کرد که به‌منظور رسیدن به بالاترین کیفیت در این محصولات لازم است، بسته‌بندی مواد گوشتی در فریزر به‌گونه‌ای انجام شود که کاملاً نسبت به بخار آب نفوذناپذیر باشند.

بهادری گفت: کاغذ‌های مخصوص فریزر، بهترین گزینه برای گوشت، مرغ و ماهی هستند و فویل‌های آلومینیومی و پوشش‌های فریزری نیز می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند، اما به‌راحتی پاره می‌شوند و بهتر است به‌تن‌هایی مورد استفاده قرار نگیرند و همچنین کیسه‌های فریزر و ظروف مخصوص فریزر نیز می‌توانند برای گوشت‌ها استفاده شوند.

او اعلام کرد که بسته‌بندی باید به‌گونه‌ای انجام شود که هیچ قسمتی از گوشت به‌طور مستقیم با هوای فریزر در تماس نباشد، در غیر این صورت مواد غذایی دچار سوختگی انجماد شده و رنگ آن‌ها در محل تماس تغییر می‌کند، پس بهتر است از پوشش‌های انعطاف‌پذیر برای پوشش دهی هر چه بهتر سطح استفاده کنید.

کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان دشتستان تأکید کرد که قطعات بزرگ لاشه‌گوشت تازه، ابتدا باید طی ۲۴ ساعت در دمای یخچال قرار بگیرند تا از فساد و ترش شدن آن‌ها جلوگیری شود و پس از سرد شدن، قطعات گوشت آماده برش، پوشش دهی و انجماد می‌شوند.

او می‌گوید: بهترین زمان نگهداری برای گوشت خردشده در فریزر ۴-۱۲ ماه و چرخ شده در فریزر ۴-۳ ماه عنوان کرد و گوشت قرمز پخته در دمای یخچال به مدت ۴-۳ روز و در دمای فریزر به مدت ۶-۲ ماه قابل نگهداری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.