هفته فیلم و عکس مشهد مسیر جدیدی را به روی هنرمندان باز می‌کند

مدیر انجمن سینمای جوانان ایران- خراسان رضوی گفت: هفته فیلم و عکس مشهد قصد دارد تا ضمن بررسی فعالیت‌های گذشته، مسیر جدیدی را پیش روی هنرمندان آینده کشورمان باز کند.

سید وحید سیدحسینی  گفت: نمایش فیلم‌ها و نشست‌های هفته فیلم و عکس مشهد طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته از روز دوشنبه تا روز جمعه در پردیس سینمایی اطلس ادامه دارد. هفته فیلم و عکس مشهد مسیر جدیدی را به روی هنرمندان باز می‌کند

او گفت: در دو سال گذشته و به واسطه پاندمی کرونا امکان برگزاری حضوری برنامه هفته فیلم و عکس مشهد که سابقه حدود ۲۰ ساله دارد، فراهم نبود، ولی امسال توانستیم بار دیگر در کنار هم برای نمایش و بررسی آثار جمع شویم. در این دوره توجه بیشتر به هنرجویان جدید و تازه کار در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر انجمن سینمای جوانان خراسان رضوی گفت: در این دوره توانستیم چند نفر از کارگردانان و فیلمساران مطرح کشور را برای شرکت در نشست‌ها و تبادل تجربیات خود با سینماگران مشهدی دعوت کنیم.

حسینی گفت: حضور عموم علاقه‌مندان به شرکت در این برنامه‌ها آزاد و رایگان است.

او گفت: سعی شده است تا فیلم‌هایی که در بازه زمانی ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰ و توسط هنرجویان ساخته شده است، در کنار برخی از آثار فیلمسازان حرفه ای‌تر سایر نقاط مختلف کشور به نمایش در آید.

سیدحسینی گفت: در نمایشگاه عکس نیز آثار برتر" فتوواک ۲۰۱۸ مشهد" که در اردو‌های شهری تهیه شده، به نمایش درآمده است.

او  گفت: روز سه‌شنبه، ۲۴ خرداد ماه نیز از ساعت ۱۶ فیلم‌های برگزیده‌ای از فیلمسازان شهر‌های مختلف به نمایش گذاشته خواهد شد. ساعت ۱۸ نیز نشست تخصصی فیلمسازی تحت عنوان سبک و زیبایی‌شناسی فیلمبردار در فیلم با حضور سعید پور اسماعیلی برگزار می‌شود و در ساعت ۲۰:۳۰ نیز فیلم‌های کوتاه برگزیده فیلمسازان مشهد به نمایش گذاشته خواهد شد.

مدیر انجمن سینمای جوانان خراسان رضوی گفت: چهارشنبه از ساعت ۱۶ فیلم‌های برگزیده‌ای از فیلمسازان شهر‌های مختلف کشور به نمایش گذاشته خواهد شد و سپس ساعت ۱۸ نشست تخصصی فیلمسازی با موضوع جایگاه تهیه‌کننده در فیلمسازی حرفه‌ای با حضور محمدرضا مصباح برگزار می‌شود و ساعت ۲۰:۳۰ فیلم‌های کوتاه برگزیده فیلمسازان مشهد به نمایش گذاشته خواهد شد.

سید حسینی گفت: در ساعت ۱۶ روز پنجشنبه، فیلم‌های برگزیده از هنرمندان شهر‌های مختلف کشور به نمایش گذاشته خواهد شد و سپس نشست تخصصی فیلمسازی با حضور عادل تبریزی از کارگردان مشهدی که تجربه ساخت سریال جنابعالی و فیلم گیج‌گاه را دارد با عنوان تخیل و سینما در ساعت ۱۸ آغاز و سپس فیلم کوتاه ضد ضربه به نمایش در خواهد آمد. همچنین در ساعت ۲۰:۳۰ فیلم‌های کوتاه برگزیده فیلمسازان مشهد به نمایش گذاشته خواهد شد.

او گفت: روز جمعه در ساعت ۱۷ نشست نقد و بررسی عکاسی و در ساعت ۱۹ نیز اختتامیه هفته فیلم و عکس مشهد به همراه رونمایی از کتاب هفته فیلم و عکس برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.