یوسفی:

سالانه ۴ هزار و ۵۰۰ تن محصول از گلخانه‌های زنجان برداشت می‌شود

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت:سالانه ۴ هزار و ۵۰۰ تن فلفل دلمه‌ای از گلخانه‌های زنجان برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود.

یوسفی‌پور گفت: مساحت کل گلخانه‌های استان زنجان، بالغ بر ۳۸  هکتار است که  سالانه ۴ هزار و ۵۰۰ تن محصول از این گلخانه ها برداشت و روانه بازار مصرف می شود.

 به گفته مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بخشی از محصولات تولیدی گلخانه‌های استان زنجان، صادر می‌شود.

او می گوید: بیشترین محصول صادراتی گلخانه‌ای استان زنجان  شامل فلفل دلمه‌ای است که به کشور روسیه صادر می‌شود.
یوسفی‌پور گفت: صادرات فلفل تولید شده در گلخانه‌های استان زنجان از طریق گلخانه‌داران استان اصفهان و همدان انجام می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: به دلیل اینکه  گلخانه‌داران اصفهان و همدان تولید کننده عمده هستند و تعداد و سطح بالایی دارند صرفه اقتصادی در راستای صادرات محصول وجود دارد، اما در استان زنجان به دلیل اینکه گلخانه‌ها کوچک و میزان تولیدات کم است صادرات مستقیم برای گلخانه‌دار صرفه اقتصادی ندارد.

او می گوید: یکی از مهمترین محصولات گلخانه‌ای تولیدی در استان زنجان توت‌فرنگی است و این محصول صادرات چندانی ندارد و محصول تولیدی زنجان بیشتر در بازار تهران به فروش و مصرف می‌رسد.

یوسفی‌پور گفت: مجتمع گلخانه‌ای وحدت در ۳۵ هکتار به صورت مدرن شیشه‌ای در حال احداث بوده و برنامه‌ریزی برای صادرات کل محصول است  و امسال فاز اول این گلخانه به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: مشابه گلخانه مذکور، گلخانه دیگری نیز در ۶۰ هکتار در  ابهر در حال احداث است و طبق پیش‌بینی‌ها تولیدات این گلخانه که بالغ بر ۱۶ هزار تن خواهد بود صادر خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.