وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

دولت برای مزایای بازنشستگان جلسه برگزار می کند

حجت‌الله عبدالملکی گفت: امروز جلسه ای با دستور رئیس جمهور برگزار می شود که مزایای قابل اعطا به بازنشستگان جمع بندی و مصوبات آن اعلام می شود.

آقای عبدالملکی پس از نشست با کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: برای حدود ۷۰ درصد بازنشستگان تأمین اجتماعی که تقریباً حداقل بگیر هستند، رشد بیش از ۵۷ درصدی حقوق رخ داد.

بر اساس توضیحی که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی داده، کسانی که حقوقشان ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده، به ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تا حدود ۶ میلیون تومان بر اساس عائله مندیشان رسیده است.

به علاوه برای سایر سطوح از حداقل حقوق تا ۱۰ میلیون تومان، ۱۰ درصد به اضافه ۶۵۰ هزار تومان افزایش حقوق خواهیم داشت.

همچنین حقوق ها به صورت پلکانی تغییر می کند و در نتیجه کسانی که ۱۰ میلیون تومان و بالاتر را دریافت می کنند، همان ۱۰ درصد افزایش را خواهند داشت.

امروز در کمیسیون اجتماعی مجلس، افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی بررسی شده؛ بر اساس گزارش ها، مصوبه شورای عالی کار با مصوبه هیئت دولت تفاوت‌هایی داشته است.

به گفته سخنگوی کمیسیون اجتماعی، مصوبه هیئت دولت با قوانین مرتبط تأمین اجتماعی تعارض‌هایی دارد.

بر اساس قانون، سازمان تأمین اجتماعی باید کلیه مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را در فاصله های زمانی که حداکثر‌ از سالی یک بار کمتر نباشد، با توجه به افزایش هزینه زندگی با تصویب هیئت وزیران به همان نسبت افزایش دهد.

آقای انصاری گفت که با مصوبه هیئت دولت، بخشی از مستمری‌بگیران از این قانون محروم شده اند که باید در آن تجدیدنظر شود.

برچسب ها: مجلس ، بازنشستگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
جلسه میخام چیکار حقمون بالا نکشین
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۱۰:۵۷ ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
اقای وزیر یادت باشه تخته وایت برد خودتو همراه ببر خدارو چه دیدی شاید بشه مخ اقای رییسی رو بزنی و انشالله تعالی تا خدا خدایی میکنه ناله ونفرین واه کارگران باز نشسته دنبالت باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
بابا این بازنشستگان بیچاره رو جان به لب کردین ،بسه دیگه چقدر مسخره بازی وسر کاری ، حالا میخوان یه سر سوزن حقوق این بنده خداها رو زیاد بکنن ،ببینید چقدر بازی درمیارن دولت توپ رو میندازه توی زمین مجلس مجلس پاس میده شورای عالی کار ،این یکی دوباره پاس میده به دولت ،آخرش هم معلوم نیست چند به چنده وداور کیه ،به داد دل درد این بیچارگان برسید،خدا رو وش نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
بازنشسته حمایت نمی خواهد ، حقش را میخواهد
Iran (Islamic Republic of)
اسدی
۰۳:۳۰ ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
امان از بیسوادی و خودخواهی !!!!تمام کارشناسان ومطلعین میگویند اشتباه کرده اید اما ایشان مانند طوطی فقط میگوید حداقلی ها را 57 درصد افزایش داده ایم !!!برادر عزیز تامین اجتماعی حساب وکتاب وقوانین خود را دارد وبا کمیته امداد متفاوت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
ما بازنشستگان برای خرید سیسمونی از خارج و یا زندگی لاکچری اعتراض نمی کنیم . فقط خواهان حداقل عدالت هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
اگر پلکانی عمل کنید فاصله بین کارشناس بازنشسته و مشاغل پائین تر کمتر میشود وعدالت پرداخت در حق بیمه زیر سوال میرود و اهمیت مشاغل تخصصی به فنا میرود پبشنهاد میشود افراد بازنشسته عدالت در در صد افزایش در نظر گرفته شده و برای حقوق پائین ترها از طریق یارانه جبران شود و باعث دو دسته گی بین حقوق بگیران نشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۸ ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
متاسفانه عملکرد بد وزیر تعاون موجب بدبینی مردم به دولت شده ومشکلاتی را ایجاد نموده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
متاسفانه این وزیر بی تجربه همچنان با همراهی سخنگوی دولت و با استناد به دلایل غیر موجه و عجیب، نسبت به توجیه ادعاهای بی اساس خود در مورد میزان افزایش حقوق متوسط بگیران و ابلاغیه ناعادلانه و غیر قانونی دولت پافشاری می کند. علاوه بر اینکه نامبرده نتوانسته بخش عمده ای از نمایندگان را نیز قانع نماید. مطمئن هستم که این فرد در آینده نزدیک وزیر نخواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
این نشست که همان مطالب قبلی بود . پس چه دستاوردی برای بازنشستگان داشت؟
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۹:۴۰ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
دولت اول باید قبول کنه که از حدود مسئولیت خود در تامين اجتماعي عدول کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
جناب عبدالملکی، لطفاً در مورد آنچه که اجرا کردید دیگر تکرار نفرمایید چرا که همگی نسبت به آن اشراف داریم. در مورد آنچه که برای 38 درصد بازنشستگان متوسط بگیر اجرا نکردید و مصوبه شورای عالی کار است اقدام کنید و توضیح دهید. امید است با برگزاری این جلسه عدالت اجرا و اعتماد مجدداً برقرار شود.
آخرین اخبار