وزیر امور خارجه:

در برابر زیاده خواهی طرف مقابل از ابزارها و اقتدارمان استفاده می‌کنیم

حسین امیرعبداللهیان گفت: طرف مقابل هرگاه زیاده خواهی کرده باشد، از ابزارها و اقتدار کشور استفاده کردیم تا بداند، منافع مردم ایران برای ما مهم است.

 وزیر امور خارجه پس از حضور در نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایران در برابر رفتار مبتنی بر منطق طرف مقابل در چارچوب منطقی، ابتکارات و ایده هایش را ارائه داده و به آن عمل کرده است.

چهارشنبه پیش شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطعنامه‌ای را علیه ایران صادر کرده؛ بر اساس این قطعنامه، ایران نتوانسته درباره «وجود آثار اورانیوم در سه مکان اعلام نشده» توضیح دهد.

مقامات ایران این قطعنامه را که پس از دیدار مدیرکل آژانس انرژی اتمی با مسئولان و مقامات رژیم صهیونیستی تصویب شده، همسو و تحت تأثیر این رژیم دانسته اند.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی رژیم صهیونیستی را نامشروع خوانده و گفته این رژیم از یک نهاد بین‌المللی بهره‌برداری کرده و حیثیت آن را زیر سؤال برده است.

رئیس مجلس امروز گفت که قطعنامه شورای حکام اقدامی خصمانه و غیرسازنده به معنای تأثیرپذیری مستقیم آژانس بین المللی انرژی اتمی از محافل صهیونیستی است.

آقای قالیباف گفت در قطعنامه این شورا، همکاری‌های بسیار سازنده، داوطلبانه و سخاوتمندانه ایران با آژانس را نادیده گرفته شده و "به سود مذاکرات نیست."

۲۶۰ نماینده مجلس هم امروز مدیرکل آژانس انرژی اتمی و دبیرخانه این آژانس را "فاقد وجاهت فنی" دانستند.

در بیانیه این نمایندگان گفته شده "سفر آقای گروسی به سرزمین های اشغالی فلسطین و ملاقات با سران رژیم صهیونیستی که حاضر به پذیرش پیمان عدم اشاعه (NPT) نیستند و گزارش های مختلف را در کسب غیر قانونی سلاح هسته ای انکار نمی کنند، آشکارترین نشانه رفتار سوگیرانه گروسی است."

وزیر امور خارجه ابراز امیدواری کرد "در مجموعه اقداماتی که برای بازگرداندن همه طرف ها به توافق هسته ای موسوم به برجام انجام می شود، اقتدار کشور، مطالبات و انتظارات مردم و نحوه پیگیری آنها حفظ شود."

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار