کریمی قدوسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اروپایی‌ها از رفتار آمریکا در مذاکرات وین ناراحت هستند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اروپایی‌ها از رفتار آمریکا در مذاکرات ناراحتند و می‌گویند با ایران به توافق رسیدیم اما آمریکا خواسته ایران را نمی‌پذیرد.

آقای جواد کریمی قدوسی گفت: علاوه بر اختلاف نظرهای ایران و آمریکا بر سر راستی آزمایی و ادعای آژانس بین المللی انرژی اتمی، بیش از هزار شخصیت حقیقی و حقوقی هم در فهرست تحریم‌ها هستند که سپاه پاسداران تنها یکی از آنهاست؛ اما برخی به گونه‌ای موضوع را جلوه می‌دهند که اگر سپاه قربانی شود، مذاکرات به نتیجه می‌رسد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ۶ فروردين ماه امسال در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی، از اختلاف نظر میان ایران و آمریکا درباره خارج کردن سپاه پاسداران از فهرست تحریم‌ها گفت. آقای امیرعبداللهیان اضافه کرد خارج کردن اشخاص حقیقی و حقوقی از لیست قرمز و تحریم‌های یکجانبه آمریکایی‌ها از موضوعات اصلی جمهوری اسلامی در مذاکرات هسته‌ای است.

او گفت که «یکی از موضوع‌های مورد بحث در مذاکرات، خارج کردن سپاه پاسداران از لیست تحریم‌هاست.»

با این حال، آقای امیرعبداللهیان گفت: «مقامات ارشد سپاه همواره به ما یادآوری می‌کنند که در راستای منافع ملی کشور، هرچه لازم است انجام بدهید و موضوع سپاه پاسداران را در اولویت خود قرار ندهید؛ این از خودگذشتگی سپاه پاسداران است، اما بالاخره سپاه از مجموعه‌های اصلی کشور است.»

پس از این گفته که برخی «امکان دستیابی به توافق بدون خروج سپاه از فهرست تحریم‌ها» را برداشت کرده بودند، آقای امیرعبداللهیان هفتم فروردین ماه در صفحه اینستاگرامش نوشت که « آنچه گفته شد رویکرد فرماندهان عالی است که حتی لحظه‌ای تأمین و حفاظت از منافع ملت به شرط دستیابی به یک توافق خوب، قوی و پایدار عقب نیفتد.»

او اضافه کرد «چنین توافقی فقط با رعایت کامل خطوط قرمز و بدیهیات می‌تواند حاصل شود. موضوع اصلاً عبور و یا مصالحه بر سر خطوط قرمز نیست.»

همان روز، آقای خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی هم اعلام کرد که «سپاه پاسداران یک نیروی نظامی ملی است و نمی‌توان آن را به‌صورت سازمان تروریستی طبقه‌بندی کرد.»

پیش از گفته‌های وزیر امور خارجه درباره خروج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست تحریم‌ها، خبرگزاری رویترز گزارش داده بود درخواست ایران برای خروج سپاه از فهرست سازمان‌های تروریستی، از «موانع دشوار» ایجاد شده برای رسیدن ایران و ایالات متحده آمریکا به توافق است.

ادعای یک نشریه آمریکایی: تحریم علیه ۸۰ هزار عضو سپاه رفع می‌شود اما نیروی قدس سپاه در تحریم باقی می‌ماند

به تازگی و در ۳۱ فروردین ماه، رسانه‌ها به نقل از نشریه راستگرای واشنگتن فری بیکن، نوشته‌اند در آخرین پیشنهاد دولت بایدن، آمده که تحریم‌ها علیه دستکم ۸۰ هزار عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قابل رفع است.

این رسانه به نقل از مقامات کنگره آمریکا ادعا کرده که با این پیشنهاد، سپاه از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی حذف می‌شود و ورودشان را به آمریکا آسان‌تر می‌کند.

اگرچه واشنگتن فری بیکن گفته نیروی قدس سپاه پاسداران در این فهرست باقی می‌ماند تا خروج سپاه از این فهرست جبران شود.

در پیشنهاد ادعایی اعلام شده، تحریم‌ها علیه ۸۰ تا ۱۸۰ هزار عضو سپاه رفع خواهند شد اما علیه حدود ۲۰ هزار عضو نیروی قدس سپاه همچنان باقی می‌ماند. با این حال گفته شده برخی از دموکرات‌های ایالات متحده مخالف چنین اقدامی هستند.

این مسائل در حالی مطرح می‌شود که از ۲۰ اسفند پارسال، مذاکرات وین در دور هشتم به یک تنفس به علت «عوامل بیرونی» رفت؛ آقای کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره موضع اروپا نسبت به ایران در مذاکرات گفته «آقای مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دائماً تماس می‌گیرد و صبح بخیر می‌گوید و ارتباطش را حفظ می‌کند.»

مقامات جمهوری اسلامی ایران می‌گویند برای دستیابی به یک توافق خوب، آمریکا باید تصمیم سیاسی‌اش را اتخاذ کند و واقع بین باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۱۱:۳۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام یعنی شما تفکرتان این است ؟ اگر ارباب با نوکرانش همسو نباشد آیا توان مخالفت دارد ؟ این یک بازی فریبنده سیاسی است که ارباب به نوکرانش درس می هد . مثل بعضی از دعوا ها که افراد میانجی طرف را به اسم میانجی می گیرند تا دوستانشان آنها را بکوبند . لذا از شما بعید است اینقدر ساده لوح باشید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
بایدن طرفدار صلح است ما نیستیم م میخواهیم همیشه ملتمان در فقر و فلاکت باشند
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۸:۵۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
اصلا چرا سپاه و سازمانها و اشخاص ایرانی تحریم میشوند سپاه و ارتش باید پیشران اتمی و رآکتورهای شصت و نود درصدی بسازند و اصلا خود را محدود نکنند و ایران هم در صورت زیاده خواهی غربیان ان‌پی‌تی را ترک کند و برنامه اتمی خود را اصلا محدود نسازد و با سرعت و رشد و توانی بالا و خوب و با شتابی زیاد به سمت گسترش و توسعه برنامه اتمیش در همه شهرها و شهرستانهایش بپردازد و خود را در زمینه اتم و هسته آیی و دانش‌های نوین انرژی و قدرت سرآمد سازد و برای ساخت صد و یا دویست نیروگاه اتمی تا نیمه های این قرن برنامه ریزی کند همراه با غنی سازی ها و میلیونها سانتریفیوژ و....
Poland
7891
۱۸:۲۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
ناراحتی شان را با یک مرگ بر امریکا به راحتی تبدیل کنند. یکی پیدا کن از امریکا ناراحت نباشه. این هم از اروپا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
بنظرم ما باید ابتکار عمل بخرج بدهیم و سپاه را با ارتش ادغام کنیم وقتی اسم سپاه در میان نباشد و همه عضو ارتش هستند دیگر تحریم آمریکا معنا ندارد
United States of America
علی طاهری
۱۶:۲۹ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
یکی تحریم میکنه یکی حالشو میبره منه بدبخت ۲۰ سال کار کردم الان هیچی از همه چیز خسته اصلا ولش کن کی به ما گوش میده قالیباف یا غیره اصلا حوصله توضیح دادن ندارم، فقط میگم این روزا تموم میشه وای به حالت که بد مردم و میخوای خدای کسی پول گوشت ۴۰ ت و نداره چه برسه به ۲۸۰ت داریم زجر می کشیم جلو زن و بچه تا تموم شیم.یکم وجدان داشته باشید جنگ خوب نیست
United States of America
ناشناس
۱۶:۱۹ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
یکی تحریم میکنه یکی حالشو میبره منه بدبخت ۳۰ساله کار کردم ۲۰۰ملیون جمع کردم که با احتساب قبلی میشد یه خونه بخرم یه ماشین و یه کاسبی خوب الان چکار کنم؟ جواب زن و بچه رو چی بدم اینا هم دارن خرج میشن .بخندم ،گریه کنم، یا این سیاسی بازیها و نگاه کنم، تا تموم شم.
Iran (Islamic Republic of)
آقای کریمی قدوسی
۱۶:۱۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
اِیّاکُمْ وَ الْکَذِبَ فَاِنَّ الْکَذِبَ یَهْدِى اِلَى الفُجُورِ وَ الْفُجُورُ یَهْدى اِلَى النّارِ؛ بپرهیزید از دروغ زیرا دروغ توأم با انحراف از حق و پرده دری است و هر دو در آتش هستند» یادش بخیر ایشان دو سال پیش چیزی ها دیگر میگفت
Poland
7891
۱۶:۰۰ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
سپاه خیانت رییس جمهور بنی صدر مخلوع را خنثی کرد و کشور را از اشغال توسط صدام بعثی ال بو ناصری تکریتی کبریتی نجات داد. اگر سپاه بد بود چرا بوش صدام معدوم را اعدام کرد؟سپاه اگر نبود کشور ایران الان پابتخت جهان عرب بود. حالا سپاه اخ شده؟ اگر سپاه تروریست بود پس چرا امریکا صدام رو اعدام کرد؟ این همه ترس و وحشت امریکا از نیروی قدس سپاه برای چیست؟ نیروی قدس برگی از درخت تنومند سپاه است. نه ریشه.جرم سپاه از نظر امریکا این است که: نه کیفیت برایش مهم است و نه کمیت نیرو. و این را اثبات کرده و خودشان هم ارزوی داشتن سپاه رو در کشور خودشان دارند. ولی چون دستشان به ان نمیرسد میگویند بو میدهد. اگر بتوانند که ارزویش را به گور میبرند- دستشان به سپاه برسد به ارتش هم رحم نمیکنند. ما ملت ایران هم سپاه مان را میخواهیم و هم ارتش مان را. شهید صیاد شیرازی والامقام هم ارتشی بود و هم سپاهی. ارتشی ما سپاه هم هست و سپاهی ما ارتشی هم هست. این دو نیرو دست در دست یکدیگر کشور را با هم از حلقوم امریکا بیرون کشیدند. و گرنه ما الان باید به صدام معدوم میگفتیم: اقدویی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشاس
۱۵:۳۰ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
منم حرف شمارا باور کردم. خخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
هسته سپاه از بسیج مردمی تشکیل شده .مگر میشود آمریکا خودمان راتحریم کرده باشند و اعتراض نکنیم ؟
ما همه سپاهی هستیم.
مرگ بر آمریکا و اسرائیل خونخوار و جنایتکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
پس چرا نصف حقوق سپاه به من نمیدن؟ چرا جایی استخدامم نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
خبر سیسمونی گرفتن خانواده قالیباف درترکیه آنقدر مهم و ویرانگر است که وی باید از همه مناصب خود استعفا دهد. حیف که اطمینان دارم نفر جایگزین او، نامناسب‌تر خواهد بود.» عبدی در ادامه افزود: پس پیشنهاد استعفا نمی‌دهم. فقط نمی‌دانم (قالیباف) از این پس چگونه در دوربین نگاه کرده و علیه ۴ درصدی‌ها حرف می‌زند چون این خرید خاص طبقه یک در ده‌هزاری‌ها است.
مااینجاازآمریکابدتردرراس مجلسمان میباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
احسنت آفرین!
Germany
ناشناس
۱۴:۴۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
اکنون زمان آن فرارسیده تا اروپایی ها هم به بی منطقی و بی وجدانی و دروغگویی و دیکتاتوری سران و مسئولان آمریکا پی ببرند.
Germany
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
از آنجایی که سران و مسئولان آمریکایی از خود هیچگونه اراده ای نداشته و افسار بر گردن خود را بدست صهیونیست ها سپرده اند، حرف اول و آخر را در مورد برجام ، صهیونیست ها می زنند و مسئولان آمریکایی باید بگویند چشم ، قربان . بنابر این با این وجود امیدی به توافقات برجامی نخواهد بود‌ .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
فکر میکنم مسئله فقط تحریم یا عدم تحریم بودن سپاه پاسداران نیست چون سپاه از کانال های دیگری هم میتونه مراوده ی اقتصادی خودش رو داشته باشه.مسئله این است که اگر سپاه در فهرست تحریمی باقی بماند چند روز بعد دوباره تحریم هایی جدیدی را اینبار به بهانه ی ارتباط با سپاه پاسداران وضع میکنند
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۴:۱۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
عوضش تیم اعزامی ایران به مذاکرات حالشو بردن دیگه
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۳:۳۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
خروج از ان پی تی و ساخت صدها نیروگاه و تولید سوخت و پیشران و راکتور شصت و نود حتما افسار گسیخته آمریکا را خواهد کشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
اتفاقا بدنیال همین وضع هستن تا دنیا را علیه ما کرده و دست به اقدامات به قول خودشان پیشگیرانه بزنند (بخوانید حملات نظامی!)
در شورای امنیت نیز با همین شیوه بر ضد ما قطع نامه بین المللی تصویب کردند و روسیه چین وتو نکردن!
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۳:۱۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
واقعاااااا
ما ملت ایران هم از رفتار این استکبار جهانی یعنی آمریکای ملعون ناراحت هستیم ، از اینکه این موضوع رو عنوان کردین واقعا سپاسگزارم .
بسیار بسیار ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
آقای نماینده ظاهرا شما رو هم خام کردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
امریکا مثل سگ هاری است که فقط زبان موشکی می‌فهمد
همان گونه که روسیه و چین و کره شمالی و.... با ساخت بمب اتم تونستن آمریکا رو کنترل کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
الان کره شمالی چجوری کنترل کرده؟
چین را که توافق بین چین و امریکا بود که ساخت و چین امروزی شد
روسیه هم که توافق بین امریکا و شوروی بود که امروز شده روسیه
تاریخ را بخوانید بعد مثال بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
همین وضعیت و حیرونی همه دنیا رو هم یه احمق آمریکائی درست
درسته ملت ایران بدترین سختی ها رو کشید اما با تجهیز به سلاح هسته ای امنیت و موجودیتش تضمین شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
کدوم امنیت ؟ غذایی؟ اقتصادی؟ نظامی با تجهیزات چند دهه پیش؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
ساده لوحی است اگر فکر کنیم اروپایی ها از این وضع ناراحتند اینه با این موشدواندنها دارند عرصه را بر ایران تنگ می‌کنند برای یک توافق ننگین برای کشور تابد تر از اوکراین بر سرمان بیاورند و در تاریخ این توافق ننگین ثبت شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
امریکا هنوز نفهمیده اگه بخواد حضوری هر چند کمرنگ و منافعی تا فاصله هزار کیلومتری ایران بسلامت داشته باشه باید اینقد التماس سپاه رو بکنه تا محقق بشه وگرنه بدجوری قافیه را خواهد باخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
بنده های خدا عجب ..... ناراحتن
از ناراحتی بترکند رفیقان دزد شریکان قافله
اروپاییان دیگه از آمریکاییا بدترن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
1. سپاه از نون شب واجب تره
2. اروپایی ها دروغ میگویند
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۱:۴۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
سپاه فقط نمادین در تحریمه دودش تو چشم ملت میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
"این رسانه به نقل از مقامات کنگره آمریکا ادعا کرده که با این پیشنهاد، سپاه از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی حذف می‌شود و ورودشان را به آمریکا آسان‌تر می‌کند."

سپاهیان عزیز میخوان برن آمریکا چیکار کنن؟ آش میدن اونجا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
خخخخ
منظورش همون سربازان بدبخت هست که فقط دوره وظیفه تو سپاه بودن و هیچ ارتباطی با سپاه ندارند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
نه میرن ترامپ رو بکشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
خخخ دیگه چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
اروپا فیلم بازی میکنه.سگ زرد برادر شغاله.مرگ بر اروپا و آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
بابا ول کن اینقدر ننداز گردن آمریکا ، الان یه پیرمرد بی سواد هم میونه که روسیه اجازه نمی ده ؛ کشور ایران عملا مستعمره روسه ، حالا تو بیا هی بنویس ، آمریکا ، آمریکا ، آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۲۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
سواد سیاسی نداری الکی حرف نزن . حرف زدن الکی باید بعداً پاسخ داد . آنوقت در پاسخ دادن عاجز میشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
یه مقدار فکر هم خوبه رو هوا حرف زدن از یه بچه هم برمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
طرف فقط انتقاد میکنه بگه اره من هم هستم شما اگه عملا همون خبرهای اونور آب هم ببینی عملا می بینی اتحادیه اروپا توان تصمیم گیری نداره
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۶:۲۰ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
به پیشنهاد هیئت مذاکره روس بود که ایران واقع‌گرایانه تر عمل کنه و در مذاکرات اهداف کم اهمیت قربانی اهداف با اهمیت کنه
اگه کمک هیئت روسی نبود مذاکرات تا این مرحله هم نمی‌رسید
چرا الکی شایعه می‌سازید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
این یه توجیه کردن این که این همه مذاکرات هیچ واروپایی ها اراده ای ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
تا این بمب اتم رو نسازیم وضع همینجوری هس .برای اقتدار ایران باید ساخته شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
مگه کره شمالی بمب نساخت؟؟ الان تو فلاکت دارند علف می خورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
مگر اوکراین بمب های اتمش رو به روسیه تحویل نداد؟
الان در فلاکت و بدبختی دارند کشته می‌شوند
کره شمالی هم غذا هست 1 درصد مردمش علف می‌خورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
کره شمالی به امید همین ها اول با شرایط اونها موافقت ولی دید این ها چیزی از تعهد نمی دونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
برای همین کره شمالی توافق و تسلیم در برابر آمریکا رو نپذیرفت چون به این شیطان بزرگ (آمریکا) هیچ اعتمادی نیست
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۰:۲۱ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
آیا وقت آن نشده که اروپا بعد از تحقیرهای فراوان از طرف آمریکا خود را از این چسبندگی به آمریکا نجات بدهد تا بیش ازاین متحمل خسارت اقتصادی و امنیتی نشود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
آقای کریمی قدوسی بروکشورخودت افغانستان روآبادکن چطورنماینده مجلس ایران شدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
این تیترواقعاهرکسی روبه خنده میندازه اماخنده تلخ گزیده شدن ازیه سوراخ برای چندمین بار!واقعاروباهای حیله گرغربی که عده ای درنقش پلیس خوب وآمریکادرنقش پلیس بد،کشورایران روچندین ساله معطل کردندچه خوب تئاتربازی میکنندوحیله ونیرنگ به کارمیبرند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
ناراحتی به چه دردی میخوره
حق ایران را بدید این ها همش بازیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام ،

دیشب بولیوی بودم ،
رابطه ای صمیمی و شرایطی خوب ،

پیمان اشراقی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
معلوم شد از پیشرفت ما نگرانن نه از هسته ایی که بیست ساله توبوق کرنا کردنشو تحریم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
زبان بسته قشنگ حرف بزن
اخر حرفت خیلی مسخره و بی معنی بود
کرونا کرنشو تحریم هستیم یعنی چه دیگه؟
آخرین اخبار