فارس رتبه نخست کشوری در پرداخت تسهیلات به کشاورزان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: فارس با پرداخت ۱۷۰ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان مطابق بند الف تبصره ۱۸ استان رتبه  نخست را در کشور به خود اختصاص داده است.

مجتبی دهقان پور در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته جهاد کشاورزی  با اشاره به افتتاح ۴۱ طرح کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان گفت: طرح‌های اشتغال زا در زمینه‌های تولیدات گیاهی، دامی و صنایع تبدیلی و غذایی با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۶۴۳ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد که اشتغال زایی ۱۴۰ نفر را به دنبال دارد.

او گفت: موضوع هوشمند سازی واحد‌های تولیدی آغاز شده تا این واحد‌ها بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

دهقان پور گفت: اقداماتی از سوی سازمان جهاد کشاورزی به منظور اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها و اجرای عدالت یارانه‌ای برای آرامش بخشی بازار اتخاذ شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: تلاش شد با  تعامل میان مدیران استان و مجموعه مسئولان استان از اقدامات خرابکارانه برخی از افراد سود جو در بازار جلوگیری  می شود.

دهقان پور گفت: موضوع تولید و مدیریت کالا‌های اساسی و مجموعه اقداماتی که در سازمان جهاد کشاورزی و بخش‌های مختلف در حیطه هر بخش وجود داشت تشریح شد.

او گفت: بدنبال سیاست‌های حمایتی از تولیدکنندگان مانند استفاده از ظرفیت‌های صادراتی برای صادرات دام مازاد استان هستیم که هماهنگی‌هایی با وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در این مدت یک هزار ۵۲۱ تن مرغ مازاد از مرغداران خریداری شد تا از تولیدات داخلی حمایت شود.

افتتاح نمایشگاه از مزرعه تا خانه

دهقان پور در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: در نمایشگاه از مزرعه تا خانه انواع محصولات کشاورزی و تولیدی خاص زنان روستایی و عشایر به مردم استان عرضه می‌شود.

او گفت: هر چند وسعت این غرفه‌ها کم است، اما می‌تواند به عنوان سمبلی باشد برای ارائه محصولات تولیدی زنان روستایی و تولید کنندگان خرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.