ادعای بلینکن: مذاکرات وین با حذف خواسته‌های نامربوط ایران به سرانجام می‌رسد

وزیر خارجه آمریکا با تکرار ادعاهای پیشین، مدعی شد مذاکرات هسته‌ای تنها در صورت حذف خواسته‌های فرعی ایران به نتیجه می‌رسد.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در اظهارات امروز (پنجشنبه) خود مدعی شد مذاکرات وین تنها در صورتی می‌تواند به نتیجه برسد که ایران خواسته‌های فرعی و نامربوط خود را کنار بگذارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بلینکن در تکرار ادعا‌های دولت آمریکا، بدون اشاره به اقدامات این کشور و خروج یک‌جانبه از برجام، مدعی شد: «اقدامات ایران می‌تواند بحران هسته‌ای را عمیق‌تر و همچنین انزوای این کشور را بیشتر کند. تصمیم ایران برای برداشتن ۲۷ دوربین نظارتی در تأسیسات هسته‌ای می‌تواند به عمیق‌تر شدنِ بحران هسته‌ای منجر شود.»

بلینکن در ادامه با ادعای آن‌که آمریکا متعهد به بازگشت متقابل به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است، افزود: «چنین توافقی از ماه مارس در دسترس بوده است، اما ما تنها در صورتی می‌توانیم مذاکرات را به نتیجه برسانیم و آن را اجرا کنیم که ایران درخواست‌های اضافی خود را که خارج از برجام است کنار بگذارد.»

او در انتها به حذف برخی دوربین‌ها در تأسیسات هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت: «تنها نتیجه چنین مسیری، عمیق‌تر شدن بحران هسته‌ای و انزوای بیشتر اقتصادی و سیاسی برای ایران خواهد بود. ما همچنان به ایران فشار می‌آوریم تا به جای آن دیپلماسی و تنش زدایی را انتخاب کند.»

این در حالی است که ساعاتی پیش «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌الملی انرژی اتمی، در اظهاراتی درباره اقدام سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد: «به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره حذف ۲۷ دوربین‌ و تجهیزات نظارتی از طرف ایران اطلاع دادم.»

پیش از آن نیز منابع خبری به نقل از رافائل گروسی اعلام کردند که ایران ۲۰ دوربین و برخی تجهیزات نظارتی متعلق به آژانس را حذف و خاموش کرده است.

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیروز قطعنامه‌ای ضد ایرانی را با ۳۰ رأی موافق تصویب کرد. این قطعنامه از ایران می‌خواهد تا به سوالات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد آثار اورانیوم کشف شده از ۳ سایت هسته‌ای ایران پاسخ دهد و همچنین هرچه سریعتر به تعهدات قانونی خود عمل کند.

مقامات کشورمان نیز در پی این اقدام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کردند که دو نوع از دوربین‌های نظارتی آژانس در تأسیسات هسته‌ای خود را به دلیل قدرنشناسی آژانس در قبال شفافیت ایران خاموش می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۰:۴۶ ۱۶ تير ۱۴۰۱
آقای بلینکن 20 سال برای مذاکره در تاریخ بی مثال است. 20 سال است شما ایران عزیز ما را بجای ادامه مذاکرات فریز کرده اید و ما همچنان در تحت نظرگاه شما علیرغم شکنجه های تحریمی ارباب امریکایی و اسراییلی ات که ما را با انواع و اقسام تحریم های بی سابقه بشری و غیر انسانی غارت اموال و چپاول و هر کاری هم نکردید نتوانستید وگرنه دریغ نداشتید ما خویشتنداری کردیم. شما نان را هم از سر سفره مان دزدیدید. شما از هیچ جنایت مستقیم و نیابتی در حق ما دریغ نکردید. 20 سال است که ما را با با sanction تحقیر میکنید. داعش را شما در امریکا متولد کردید ولی ما در تحت نظرگاه شما همان داعشتان را به جایی که از آن متولد شده بود فرستادیم. در این 20 سال جمال احمد خاشقجی را بعد از تکه تکه کردن در اسید انداختید. شیرین ابوعاقله را گلوله باران کردید. روسیه هم که الحمد لله اکراین را به جواب نامردمی های تان با خاک یکسان کرد و شما جرات نفس کشیدن ندارید. شما در این بیست سال مذاکره نکردید بلکه با ما جنگ خاموش کردید. حالا مانده 2231 و ماشه. ما هم مثل همه مردم عالم دوست داریم در صلح و قدرت زندگی کنیم. اگر صلح و قدرت بجز جنگ بدست نمی آید جنگ هم میکنیم تا صلح و قدرت را که داریم حفظش کنیم. شاید شما بتوانید ماشه اولی را بپکانید ولی شک نکنید که آخرین ماشه را ما میچکانیم نه تمام شما. ما عالم هستیم. شما با عالم امکان نمیتوانید در بیافتید و قسر در بروید. ریشه تان را میسوزانیم تا درس عبرتی برای آدم فضایی بازی های تان بشود. بقیه دوربین ها هم ممکن است بزودی در صورت پر حرفی های تان فطع شود. بترس آقای بلینکن که اگر نترسی زهره ترکتان میکنیم.
-
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
به او بگویید برو بمیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
مذاکرات وین تنها در صورتی می‌تواند به نتیجه برسد که غرب خواسته‌های فرعی ، نامربوط ، شیطانی ، ظالمانه ، مستکبرانه ، مداخله جویانه و برده دارانه خود را کنار بگذارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۲ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
بالاخره ۲ دوربین خاموش کردید یا ۲۷ دروغگو دشمن خداست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
خفه شو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
بلینکن.خواسته های نا مربوط ایران 1-آزادی 2-استقلال 3-علم وصنعت 4-کشاورزی5-دارو ودرمان 6-آسایش وآرامش7-غذا ولباس 8-قدرت نظامی9-عزت وشرف واقتدار 10-البته درمور نان بخور ونمیر فکری خواهیم کرد
Iran (Islamic Republic of)
یا علی
۰۰:۴۸ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
من از طرف آقای بلینکن خواسته های نا مربوط ایران را میشمارم وزحمت آقای بلینکن را کم میکنم 1-ایران باید تسلیم بی قید وشرط آمریکا باشد.2 کشور ایران نباید به هیچگونه فنآوری چه هسته ای یا غیر هسته ای دست پیدا کند 3 مردم ایران حق برخورداری از هیچ مواهبی را ندارند .کل خاور میانه باید جولانگاه آمریکا و اسراییل باشد ووووووووووووووووووو..................................
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۳۷ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
آمریکا هرگز به هیچ تعهدی عمل نخواهد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
خاموش کردن موقت دوربین ها چه ارزشی دارد ؟ چون برای آنها نتیجه کار مهمه که اگر بدانند بعد از ده سال هم تحت نظارت آنها خواهد بود دغدغه ای نخواهند داشت و ایران هم چیزی که در نهایت تحت نظر آنها خواهد بود طبیعی است که سرمایه گذاری نکند ایران الان بیاید آب سنگین تولید کند یا اورانیوم 60% غنی سازی کند به هر مقدار که می خواهد آنها بعد از 10 سال بیایند مفت و مجانی همه چیز را بگیرند و یا از بین ببرند چه فایده ای داره فقط کلی سرمایه از ما گرفته و وقت گشور را به هدر داده ، باید کاری کرد که خاموش کردن دوربین ها برای آنها خیلی سنگین تر از ایران تمام شود و از فرصت ایجاد شده زیر ساخت ها را که خارج از قوانین بین المللی هم نباشد تقویت نماید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
واقعا نارضایتی مردم از مسئولان به بالاترین سطح خودش رسیده...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
جالبه انها میگند بیا حقت رو بگیر ایران شروط عجیب و خارج ازتوافق میزاره برای گرفتن حق ملت خودشو برنده هم میدونه جالبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
کافیه عرضه نفت را کم ویا چند روز متوقف کنید تا ابن یاوگو با نفت صدو پنجاه دولار مواجه شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
آیا استقلال یک کشور و ایجاد قدرت بازدارندگی در مقابل تروریستها و دزدان آمریکایی نامربوط است.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۱۵ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
کار درست همینه، ایران باید از قبل تر اقدامات تنبیهی در پیش میگرفت، کوتاه اومدن در مقابله خواسته ی غرب و امریکا اشتباه هست، یه قدم بیای عقب اونا میان جلو، پس بهتره ما یه قدم بریم جلو تا اقتدار ایران عزیز رو درک کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
ایران باید استقلال علمی داشته باشد و اطلاعات دانش خود را به دیگران ندهد، هیچ لزومی ندارد دوربین در ایران کار گذاشته شود.
#بی نیازی دانشی
#دید و بازدید ممنوع
#دوربین بی دوربین
Iran (Islamic Republic of)
Bm
۲۱:۴۰ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
سلام
بمب اتم را آنها انبار کردند ،حمله به خاورمیانه و تولید داعش در کشورها را آنها مدیریت می‌کنن ،بعد خواسته های ایران نامربوط است... خدایا به کی باید گفت؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
سلام ،

گفتید توافق با ایران روی میز است ،
چه فایده اگر خودتان سر میز نباشید ،

در هر حال سطح روابط ایران و ایالات متّحده در سطحی است
که باقی ماندن یا ادامه آن بدون شرط گذاشتن در گفتگو ها
امکان دارد ،

در هر حال از صحبت با شما بسیار خوشحال هستم و
مسلما این سطح صحبت با سطح صحبت با کشورهای
خلیج فارس یا مثلا عراق متفاوت است ،

پیمان اشراقی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
خواسته های فرعی و نامعقول ما از نظر اونا استقلال و آزادی و جمهوری اسلامیه و باید عین اوکراین غلام حلقه به گوش امریکا بشیم و با هر کی هم دستور داد وارد جنگ بشیم و قتل عام بشیم
آخرین اخبار