تکرار مواضع ضد ایرانی در نشست شورای همکاری خلیج فارس

وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس با تکرار ادعاها و مواضع ضد ایرانی خود خواستار آغاز مجدد مذاکرات بر سر توافق هسته‌ای شدند.

وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس امروز (چهارشنبه) در نشستی، بار دیگر با تکرار ادعا‌های خود علیه ایران، خواستار از سرگیری مذاکرات وین بر سر احیای توافق هسته‌ای ایران شدند.

وزرای خارجه این شورا مدعی شدند مذاکرات وین برای رسیدگی به رفتار بی‌ثبات کننده ایران در منطقه، و همچنین مقابله با این کشور برای حمایت از تروریسم، برنامه موشکی و ایمنی ناوبری بین المللی و تاسیسات نفتی اهمیت دارد.

در بیانیه‌ای که درباره این نشست منتشر شده، با تکرار مواضع قبلی این شورا، ادعا شده است: ایران باید برنامه موشکی خود را کنار بگذارد و تهدید‌های دریانوردی نیز برطرف شوند، مذاکرات ایران باید با محوریت متوقف کردن رفتار بی‌ثبات کننده این کشور در منطقه و با حضور و مشارکت کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس انجام شود.»

از طرفی شورای همکاری خلیج فارس در بخشی از این بیانیه‌ مدعی شد: «ادامه اشغال جزایر سه گانه به دست ایران را محکوم می کنیم. این کشور باید مداخله در امور داخلی را کنار بگذارد.»

همچنین وزرای خارجه شورای همکازی خلیج فارس در بخشی دیگر از نشست امروز  خود به تحولات کنونی اوکراین به دلیل حمله نظامی روسیه به این کشور نیز اشاره کرده و گفتند که از تلاش‌ها با هدف میانجی‌گری برای حل بحران بین روسیه و اوکراین، آتش‌بس میان این دو کشور و همچنین راه‌حل سیاسی برای بحران حمایت می‌کنند.

از سوی دیگر، ساعاتی پیش «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان، در نشست وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه، در ریاض دیدار کرد.

طرفین در این ملاقات درباره موضع شورای همکاری خلیج فارس در قبال بحران اوکراین و ایران به رایزنی پرداختند. فیصل بن فرحان در این نشست مدعی شد که موضع کشور‌های حاشیه خلیج فارس در برابر ایران با دعوت از این کشور به پایبندی به حقوق بین‌المللی، بایستی متحد باشد.

 شب گذشته «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا، در تماسی تلفنی با فیصل بن فرحان آل سعود، درباره افزایش همکاری‌های  بین دو کشور و مسائل منطقه‌ای از جمله مذاکرات وین به بحث پرداخت.

وزارت امور خارجه آمریکا پس از این رایزنی در بیانیه‌ای مدعی شد که طرفین در این تماس درباره چالش‌های ناشی از برنامه هسته‌ای ایران و رفتار بی ثبات کننده تهران در منطقه مذاکره کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حرف حساب
۱۸:۰۲ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
عربستان غلط زیادی می‌کنی منطقه رو ب گندکشیدی ناامن کردی با موشک جوابت میدیم ناحق همسایگی رواداکنیم
Iran (Islamic Republic of)
حرف حساب
۱۸:۰۰ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
عربستان اول مشکل خودش حل کن درحدی نیس واس ایران تصمیم بگیره جنگ راه انداخته منطقه روناامن کرده کدوم کشوری شهرخودش ب مردم خودش ازنژادخودش حمله میکن کشتار راه میندازه عربستان پس وردار منطقه روناامن کردی ازطرف کشورهای همسایه تحریم هستی
Iran (Islamic Republic of)
حرف حساب
۱۷:۵۵ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
شورای همکاری خلیج‌فارس دهنش روببنده ودرامورکشوری ایران دخالت نکن هر کشوری قانون اساسی خودش روداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
جالب برخورد اعراب با ایرانی ها !!! متاسفانه مسئولین ما هنوز در توهم همبستگی اسلامی هستند !!! دشمنان ما در کنار ما هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
این جزا و پاسخ کسانیکه از اعراب حمایت می کنند !!!! دشمنان واقعی ایران زمین اعراب هستند متاسفانه رهبران ایران سالهاست به حمایت اعراب مشغولند و کشور دچار صدمات شدید اقتصادی و اجتماعی کردند !!!! جالب برخورد اعراب با ایران طی این سالهاست که تا توانستند به ایران ضربه زدند چه با جنگ چه حمایت از صدام و چه صدها دشمنی دیگر !!!؟؟؟؟ متاسفانه ما در خوابیم و دشمن واقعی رو گم کردیم !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
چه غلطا.شما ادمای بی تمدن کی باشید که بخواید ایران روتهدید کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
آیا این کشورها اراده‌ای از خود دارند آیا نباید گفت نوکران آمریکا بر این مستعمرات آمریکایی چاره ای جز اطاعت و بندگی ندارند وچون غلامان حلقه بگوش وفرمانبران بی غیرت باید آن به خواری و ذلت در برابر آمریکا بدهند این‌ها دارند با آتش بازی میکنند ونردم بیچاره در بند خودرا به تباهی میکشند هرچند پس از هر بار بعداز این مواضع تک تک به عذرخواهی تلفنی از ایران می پردازند ولی ایران باید گوشمالی آنها را در دستور کار قرار دهد و آنها را سرجایشان بنشاند تا من بعد جرات اینگونه غلط کردنها را به خود ندهند اینها از دوستی سو استفاده می‌کنند
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۹:۱۵ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
این کشورهای کوچک خلیج فارس پا از گلیم خود بیرون می اورند . دلشان به حمایت امریکا گرم است و غفلت می کنند که احترام برادر بزرگ خود را نگه دارند واز خویشتن داری ایران سوء استفاده می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
ما بدیم ولی اسرائیل خوبه ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
معین راد
۰۷:۵۱ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
غلط زیادی !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۳ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
تا کی عروسک گردان شما آمریکاست ؟ تا کی خفت ؟ تا کی ظلم و چپاول
آخرین اخبار