کمیسیون پزشکی مدعیان مصدومیت شیمیایی در سردشت آغاز شد

فرماندار سردشت گفت: کمیسیون پزشکی مدعیان مصدومیت شیمیایی با حضور ۶ پزشک متخصص با هدف تعیین تکلیف و ارزیابی موارد جدید ادعای مصدومیت شیمیایی در این شهرستان آغاز شد.

لقمان خسروپور در حاشیه بازدید از مرکز معاینه مصدومان شیمیایی این شهرستان گفت: کمیسیون پزشکی مدعیان مصدومیت شیمیایی در پی پیگیری‌های انجام گرفته بر اساس خواست و مطالبات مردم در حال برگزاری است.

خسروپور با بیان اینکه این پانزدهمین مرحله از کمیسیون پزشکی مدعیان مصدومیت  شیمیایی است که برگزار می‌شود، می گوید: تاکنون ۱۳ هزار نفر مدعی مصدومیت شیمیایی هستند که برای ۲ هزار نفر از این تعداد احراز سکونت شده و در این مرحله ۵۴۰ نفر در ۲ روز با سه جلسه کاری ویزیت و مورد معاینه پزشکان متخصص قرار خواهند گرفت.

او گفت: در ۱۴ مرحله گذشته برای بیش از  هزار و ۵۰۰ نفر مصدوم و جانباز شیمیایی پرونده تشکیل و تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفته اند.

 فرماندار سردشت گفت: این کمیسیون با هدف تعیین تکلیف و ارزیابی بالینی مدعیان مصدومیت  شیمیایی اجرا می‌شود که در این مرحله کسانی که از ماه‌ها پیش ثبت نام کرده اند و مدارک و مستندات آن‌ها تکمیل  و دارای اسکن ریه هستند ویزیت خواهند شد.

خسروپور می گوید: در این کمیسیون ۶ پزشک شامل دو پزشک متخصص ریه، دو پزشک متخصص چشم، یک پزشک متخص پوست و یک  متخصص روانپزشک حضور دارند.

 او گفت: اعلام نتیجه نهایی کمیسیون بعد از بررسی نهایی در اداره کل کمیسیون پزشکی تهران متعاقبا اعلام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.