اجرای طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی در اردبیل

سرپرست اداره کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان اردبیل گفت: طرح جدید مهارت‌آموزی در محیط کار در استان اردبیل اجرا می‌شود.

رحیم یونسی گفت: طرح جدید مهارت‌آموزی در محیط کار که در آن به کارآموزان در محیط واقعی، آموزش‌های مرتبط شغلی ارائه می‌شود و زمینه اشتغال پایدار را فراهم می‌کند، در استان اجرا می‌شود.

سرپرست اداره کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان اردبیل می گوید: این طرح در راستای اجرایی نمودن بند ۲ سیاست‌های کلی اشتغال ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و بند ۵ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، با رویکرد ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال مولد و پایدار تدوین شده است.

به گفته او، استمرار و تثبیت فرصت‌های اشتغال موجود و مورد نیاز جامعه، به‌ویژه در مشاغل خرد و خانگی با استفاده از ظرفیت بخش‌های غیردولتی در توسعه آموزش‌های مهارتی از دیگر اهداف این طرح است.

یونسی گفت: به منظور افزایش سطح توانمندی مربیان شاغل در سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای، افزایش کارایی آموزش‌های مهارتی و اعتباربخشی به گواهینامه‌های مهارتی سازمان، طرح ساماندهی مربیان سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور، با صدور کد شناسایی مربیان تهیه و تدوین شده است.

او می گوید: با توجه‌به توسعه و تحولات فناوری‌ها و مشاغل، در عصر حاضر و تنوع نیازهای آموزشی بازار کار، صنایع و بنگاه‌های اقتصادی سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور با طیف گسترده‌ای از تقاضاهای جدید مواجه شده که تامین این تقاضاها، نیازمند تدوین برنامه آموزشی و تدارک مولفه‌های اصلی برای ارائه خدمات آموزشی می‌باشد؛  تامین و تربیت مربیان دارای صلاحیت‌های حرفه‌ای از مهم‌ترین مولفه‌ها به شمار می‌رود.

سرپرست اداره کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان اردبیل از آغاز ثبت‌نام بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت با مشارکت بخش‌های دولتی و خصوصی خبر داد و گفت: ثبت‌نام این دوره مسابقات از ۱۷ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۱۷ تیرماه و از طریق تارنمای www.worldskills.ir ادامه خواهد داشت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.