مراسم اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در ایلام برگزار شد

مراسم اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور جمعی از خدام همراه پرچم مقدس حرم رضوی در محل مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد ایلام برگزار شد.

محمد سبحان حسنی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام در این آیین گفت: امروز مردم ایلام از این فضای معنوی که خادمان امام رئوف در استان ایجاد نموده مسرور و خوشحال هستند قطعا این نورانیت به قلب‌های تک تک مردم وارد شده است.

حسنی گفت: با توجه به تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخانی، بایستی سرانه مطاله در کشور بالا برود .

او گفت: شرکت بیش از ۱۴ هزار نفر شرکت کننده در این جشنواره و تجلیل از ۲۲۴ برگزیده نشان از علافمندی دوستداران کتاب به این حوزه است.

سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام در این مراسم گفت: همه ما به عنوان خادم الرضا  مورد عنایت امام رئوف قرار گرفتیم تا بتوانیم با اجرای برنامه‌هایی در معرفی سیره ائمه اطهار به ویژه امام رضا وظایف معنوی و ذاتی خود را ادا کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام گفت: یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ ائمه معصومین به ویژه فرهنگ منور رضوی بر پایه گسترش فرهنگ کتاب و کتابخانه مرتبط با سیره ائمه اطهار بویژه امام رضا  و همچنین شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنک اهل بیت از طریق انتشار گسترده آن ترویج مهدویت و انتظار، در سطح کشور برگزار می‌شود.

او گفت: ۱۴ هزار ۴۵۲ ایلامی در این جشنواره شرکت کرده اند که از این تعداد ۲۴۴ نفر در بخش انفرادی و ۱۶ خانواده به تعداد ۵۱ نفر و ۵ زندانی از زندان‌های سطح استان برگزیده و تجلیل می‌شوند.

حیدری گفت: ۵ هزار ۴۴۴ نفر در رده سنی کودک و نوجوان و ۸هزار و ۸۴۴ نفر در رده سنی بزرگسالان در این جشنواره شرکت کرده بودند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام گفت: این جشنواره با همکاری بنیاد علمی فرهنگی بین المللی امام رضا  و معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی در تیرماه ۱۴٠٠ آغاز و تا پایان آذرماه همان سال تداوم داشت.

در پایان این مراسم ضمن تبرک و زیارت پرچم مطهر رضوی  بوسیله حضار حاضر از۴٠ نفر از برگزیدگان یازدهمین جشنواره کتابخانی رضوی در بخش انفرادی، دو خانواده دو و سه نفره دربخش خانوادگی، سه نفر از کتابداران فعال در جذب اعضای شرکت کننده در این جشنواره و همچنین برگزیده برنامه ملی پویش کتابخوان در بخش خردسالان، تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار