نصب پنج هزار دستگاه کنتور هوشمند سه فاز در خراسان رضوی

مسئول اجرایی تعویض کنتور‌های مشترکین پرمصرف شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: پنج هزار دستگاه کنتور هوشمند سه فاز از ۱۰ هزار سهمیه نصب این کنتور‌ها برای این استان نصب شده است.

احسان سیاح زاده گفت: استفاده از این کنتور‌ها علاوه بر رویت‌پذیری و کنترل پذیری بار مشترکین، هزینه‌های قرائت حضوری را حذف می‌کند و می‌توان از اطلاعات بدست آمده از کنتور، استفاده‌های متعدد در بررسی کیفیت توان شبکه را انجام داد.

مسئول اجرایی تعویض کنتور‌های مشترکین پرمصرف شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: با توجه به ابلاغ شیوه نامه‌های اجرایی بند د تبصره ۱۵ قانون بودجه در راستای مدیریت بهینه مصرف مشترکین و همچنین دستورالعمل‌های کنترل پذیری بار مشترکین، نشست‌ها و پیگیری‌های مستمر و منظمی در سطح این شرکت از اوایل سال گذشته تاکنون به منظور اجرایی شدن طرح تعویض کنتور‌های مشترکین پرمصرف برگزار شده است.

او گفت: اختصاص سهمیه تعویض کنتور تک فاز برای بیش از ۱۶۰ هزار مشترک در تعرفه‌های مختلف و همچنین نصب حدود چهار هزار تابلو فرمان پذیر چاه‌های آب کشاورزی دیماندی در استان به منظور فراهم کردن مدیریت بار هدفمند، تکلیف قابل توجهی است.

سیاح‌زاده گفت: تحقق این سهمیه حجم وسیعی از هماهنگی‌های درون و برون سازمانی، تامین کالا و عملیات، برنامه‌ریزی شیوه کار به منظور افزایش کمیت و کیفیت کار، ملاحظات مسائل اجتماعی، ظرفیت‌سازی برای پیمانکاران، تامین نقدینگی و ایجاد زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را می‌طلبد که با حمایت‌ها و پیگیری‌های مستمر و استفاده از توان همکاران پیمانکار، کارگزاری و بعضا نیرو‌های اجرایی تعمیرات شبکه، اقدامات مناسبی در این زمینه انجام شده است.

مسئول اجرایی تعویض کنتور‌های مشترکین پر مصرف شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: ایجاد کنترل‌پذیری نقطه به نقطه بار چاه‌های کشاورزی یکی دیگر از تکالیف شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی است که در این خصوص نیز قرارداد‌های ساخت تابلو‌های فرمان پذیر هوایی دیماندی منعقد شده و به صورت مستمر تابلو‌های ساخته شده برای نصب به جای تابلو‌های زمینی قدیمی به شهرستان‌ها ارسال شده است.

او گفت: از ۸۰۰ دستگاه ارسالی، حدود ۲۰۰ اشتراک چاه کشاورزی دیماندی اعم از اشتراک‌های جدید و قدیم در خراسان رضوی تاکنون مجهز به تابلو‌های فرمان پذیر شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار