افزایش ۴۳ درصدی بارندگی امسال در خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی امسال از افزایش ۴۳ درصد بارندگی نسبت به سال گذشته خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - محمد علایی گفت: در بارندگی های هفته گذشته که در اوایل بهمن ماه بود حجم مخازن خراسان رضوی ۳۹۸ میلیون متر مکعب بوده‌است که در این بارندگی‌ها حدود ۴۰ تا ۴۵ میلیون متر مکعب آب گیری سد‌ها و بارندگی خراسان رضوی قبل از بارندگی بهمن ماه تا الان ۳۸ میلی متر بوده که این عدد به ۵۶ میلی متر رسیده‌است.

به گفته او کل حجم مخازن سد‌های استان ۱ میلیارد و ۵۷۰ میلیون متر مکعب است. در حال حاضر ما  ۴۵۰ میلون متر مکعب ذخیره آبی درسد‌های خراسان رضوی داریم که این عدد در سال گذشته در همین بازه زمانی ۷۵۰ میلیون متر مکعب بوده و  به این معناست که نسبت به سال گذشته ذخایر آبی ۵۰ درصد کاهش یافته است و حجم مخازن ذخایر آب فقط ۲۹ درصد پر است.


بیشتر بخوانید


علایی گفت: در سال آبی جاری ۵۶ میلی متر بارندگی داشتیم که این عدد در سال گذشته ۴۰ میلی میلی متر بوده است. یعنی نزدیک ۴۳ درصد بارندگی امسال بیشتر شده است اما توجه داشته باشید که پارسال خشک‌ترین سال را در ۵۰ سال گذشته تجربه کرده‌ایم.

افزایش ۴۳ درصدی بارندگی در خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: الگوی مصرف آب در استان در کشاورزی ۸۴ درصد، در بخش شرب و بهداشت ۱۱ درصد در صنعت ۱ درصد و بخش خدمات ۴ درصد است .

علایی گفت: تعداد کل چاه‌های خراسان رضوی ۱۶ هزار و ۵۱۲ حلقه است؛ چاه‌های غیر مجاز ۷ هزارو ۳۱۴ حلقه غیر مجازه است که شناسایی شده و از ابتدای سال تاکنون ۹۷۱ حلقه چاه غیر مجاز با برداشت ۳۲۰میلیون متر مکعب حجم آب را مسدود کرده‌ایم .

او گفت: بیش از ۹۰ درصد چاه‌های استان هم کنتور هوشمند دارد که این به این معناست که خراسان رضوی بیشترین کنتور در سطح کشور را دارد.

 

انتهای پیام//ه.ح.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار