برگزاری نمایشگاه و فروشگاه تولیدات دانش آموزان مدارس شبانه روزی کردستانی

سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان گفت: نمایشگاه و فروشگاه تولیدات دانش آموزان مدارس شبانه روزی استان در سنندج برگزار می‌شود.

طیب سالاروندیان گفت: نام گذاری سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» و توجه به امر تولید در تاکیدات معظم له در نام گذاری سال‌ها، نشان از اهمیت موضوع تولید برای کشور است.

سالاروندیان ایجاد تفکر کارآفرینی، آشنایی با کسب و کار و احیای هنر‌های سنتی را از اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد و گفت: باید در زمینه تحقق شعار سال و در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) قدم برداریم.

او با بیان اینکه در شش سال گذشته در سطح مدارس شبانه روزی استان در کنار آموزش و پرورش عمومی، اقدام به آموزش حرفه، مهارت و شغل به حدود شش هزار و ۷۰۰ دانش آموزان روستایی با عنوان خوداتکایی صورت گرفته است، گفت: حاصل این اقدام، ایجاد ۱۱۴ طرح فعال و مولد در مدارس شبانه روزی استان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ می‌باشد.

سالاروندیان می گوید: با توجه به اینکه نتایج فعالیت، فناوری، تولید و ساخت دانش آموزان مناطق محروم استان در مدارس شبانه روزی اکنون به بار نشسته، مقرر است نمایشگاه و فروشگاه محصولات کارگاه‌های خوداتکایی مدارس شبانه روزی استان تیرماه سال جاری در محل نمایشگاه دائمی سنندج در قالب ۵۵ غرفه پیش بینی و آماده عرضه، فروش و نمایش باشد.

او گفت: زمان پیش بینی شده برای برپایی نمایشگاه ۱۴ لغایت ۱۶ تیرماه سال جاری در محل نمایشگاه دائمی سنندج است و ابراز امیدواری می کنیم با هماهنگی های صورت گرفته و مساعدت مسئولین و دست اندرکاران امر، این نمایشگاه دایر و مردم عزیز از محصولات کارگاه‌های خود اتکایی، دیدن نموده و ضمن آشنایی با توانمندی دانش آموزان، با خرید از نمایشگاه به تولیدات این مدارس و رونق فعالیت‌های دانش آموزان کمک کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.