رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور:

مشکلات مالی، سدی بر پیشرفت و اجرای طرح‌های مختلف در کشور است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح‌های راهداری هزینه بَر است و مشکلات مالی، سدی بر پیشرفت و اجرای طرح‌های مختلف در کشور است.

در مراسم آغاز به کار عملیات ساخت محور تخریب شده شهدادـ  نهبندان امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت:  این طرح، بزرگ ترین طرح راهسازی حال حاضر کشور است. 

او می گوید: شرایط موجود به واسطه مشکلات مالی، سخت و شکننده است و خواستار تامین به موقع اعتبارات این طرح هستیم؛ اما امیدواریم  با پیشرفت ۶۰ درصدی این قطعات، اجرای قطعات بعدی هم آغاز شود.

 به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور طرح‌های راهداری هزینه بَر است و مشکلات مالی، سدی بر پیشرفت و اجرای طرح‌های مختلف در کشور است.

او گفت: با رقم‌های پارسال ۱۶۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای نگهداری راه‌ها نیاز داریم که رقم بزرگی است و حتی نیمی از آن را هم درخواست دادیم که محقق نشده و تنها ۱۴ هزار میلیارد تومان  آن محقق شده است.

 به گفته امانی مشکلات تامین قیر از دیگر مشکلات است و طی  امسال تاکنون حتی یک کیلو قیر سهمیه امسال، هم تحویل ما داده نشده است.

او می گوید:  ۵۱۵ میلیون تن کالا و ۱۶۰ میلیون نفر مسافر طی پارسال جا به جا شده اند که این ارقام، نشان‌دهنده این موضوع هست که حجم زیادی از مبادلات بر عهده جاده ها است.

بیشتر بخوانید:



معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: راهدارخانه در مسیر راور، دیهوک احداث می‌شود و اگر ۶۰ درصد پروژه شهداد ـ نهبندان پیشرفت داشته باشد، مجوز بازسازی قطعات ۳ و ۴ را  صادر می کنیم. 

محور شهداد ـ نهبندان که در سیلاب سال ۹۸ تخریب شده بود، ۲۷۵ کیلومتر طول دارد و احداث راه جدید و مرمت بخش‌هایی از محور قبلی، در دستور کار می باشدو  قرار است عملیات  اجرایی آن ۴۰۰ روز به طول انجامد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.