اختصاص اعتبار برای بهینه‌سازی روشنایی در بوستان‌ها

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان از اختصاص ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای بهینه‌سازی سیستم روشنایی پارک‌های سطح شهر کاشان خبر داد.

 محمدرضا قنبری گفت: در راستای سیاست‌های بهینه سازی مصرف انرژی و اهمیت موضوع صرفه جویی در مصرف برق، بیش از ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای تعویض لامپ‌های پر مصرف با لامپ‌های LED فوق کم مصرف در روشنایی پارک‌های سطح شهر و همچنین در طرح های نورپردازی اختصاص یافته است.

به گفته او در پروژه تعویض لامپ‌های پر مصرف با لامپ‌های کم مصرف، به صورت چشمگیری در مصرف برق روشنایی بوستان‌ها و فضای سبز صرفه جویی شده است و نسبت میزان مصرف لامپ‌های LED فوق کم مصرف جایگزین شده با لامپ‌های پر مصرف قبلی، در حد یک پنجم است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان می گوید در گام نخست پروژه جایگزینی لامپ‌های پرمصرف با کم مصرف که به همت واحد تاسیسات این معاونت آغاز شده و در حال اجراست، سیستم روشنایی پارک‌های چهل‌حصاران، فردوس طاهرآباد، شقایق خزاق، انقلاب، قدیرزاده با لامپ کم مصرف اجرا شده و اصلاح و بهینه‌سازی سازوکار روشنایی بوستان‌ها آیت الله مدنی، آزادگان، جوان، لاله و پارک بزرگ شهر در دست اقدام بوده که تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

سیستم روشنایی جدید تا یک پنجم کاهش مصرف برق و کاهش هزینه‌هارا به همراه دارد و بهره‌وری اقتصادی این لامپ‌ها ۱.۵ ساله و دارای گارانتی سه ساله است که از نظر هزینه‌ای به نفع مجموعه مدیریت شهری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار