ضرورت حرکت به سمت مهارت محوری دانشجویان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بیش از ۳۰ زمینه پژوهشی کلان کشور را احصا کرده ایم.

طهرانچی گفت: در حال حاضر بیش از یک میلیون دانشجو و ۲۵ هزار عضو هیات علمی رسمی در دانشگاه آزاد داریم. این مرکز آموزشی دارای ۲۷۶ واحد دانشگاهی در ۴٠٠ نقطه کشور است.

او گفت: تحویل در دانشگاه آزاد صورت گرفته است و دانشگاهی از جنس جدید خلق شده است. دانشگاه آزاد در یک دهه از توسعه خوبی برخوردار بوده البته نواقصی وجود دارد که با برنامه ریزی باید این نواقص برطرف شود.

طهرانچی گفت: برخی ها با  تفکراتی به دنبال توسعه سیاسی دانشگاه بودند. توسعه کمی در برخی شهر ها به تغییر بافت فرهنگی منجر شده است و باید این موضوع اصلاح شود.معتقدم که دانشگاه بر اساس زیست بوم اجتماعی و فرهنگی عمل می کند. باید به سمت مسئله محوری حرکت کنیم. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بیش از ۳۰ زمینه پژوهشی کلان کشور را احصا کرده ایم.مسائل جامعه تک بعدی حل نخواهد شد. ما در حال تعیین دانشگاه های موضوع محور هستیم.

او گفت: دانشجویان برای حل مسئله در جامعه آماده نمی شوند. طول عمر کسی که وارد دانشگاه  می شود و دکتری می گیرد در حدود ده سال است. با همراهی نظام اموزش عالی تغییر و تحولات خوبی ایجاد خواهد شد. در حال حاضر ۸٠ واحد پیش قراول در کشور داریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در حال حاضر دانشگاه پژوهشگر تربیت می کند اما فناوران هنوز به خوبی تربیت نشده اند. هیات علمی کار آمد برای تحول باید در کشور تربیت شود. در حدود ده هزار نفر در کرسی های آزاد اندیشی شرکت کرده اند.

به گفته طهرانچی، نظام پرداخت هیات علمی با کارمندی متفاوت است. دوگانگی بین اعضای هیات علمی دولتی و دانشگاه آزاد بود ، اعضای دانشگاه آزاد کم بود که طی جلساتی این موضوع بر طرف شد و احکام جدید ابلاغ  خواهد شد. برخی از افراد به دنبال دولتی سازی دانشگاه آزاد بودند. افتخار ما این است که مردم این دانشگاه را غیر انتفاعی می دانند. ما از شفاف سازی بودجه این دانشگاه استقبال خواهیم کرد.

وی گفت: دانشگاه آزاد رتبه چهارم نانو و در بسیاری از رشته های مهندسی رتبه خوبی در دنیا دارد. وزارت بهداشت در زمینه رفع هرگونه کمبود امکانات احتمالی به ما کمک می کند. سهم مهارت باید در دانشگاه آزاد افزایش پیدا کند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
دروغ استخوان نیست که در گلو گیر کند. گفته شده اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد پارسال ۵۳ درصد افزایش حقوق داشتند اما فکر کنم این فقط برای مدیران بوده و بس. ما هنوز هم یک سوم اعضای هیئت علمی دانشگاه دولتی حقوق نمی گیریم. چرا نگفته حقوق و مزایای مدیران وارداتی به دانشگاه آزاد چقدر افزایش حقوق خواهند داشت ؟ یعنی بپذیریم که طهرانچی نمیداند که اعداد پایه سنواتی و حقوق مبنا در دانشگاه آزاد رقم های اندک هستند و اصل مبلغ حقوق اساتید مربوط به حق مرتبه علمی است که نیمی از حقوق اساتید را شامل میشود و اصلا افزایشی اعلام نکرده است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
در چند هفته گذشته، شاهد انتقادات و نقد و نظرهای بسیاری در این زمینه بوده‌ایم که برخی اعداد و ارقام اعلامی توسط مسئولان دانشگاه آزاد را به چالش کشیده‌اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
چند وقت دیگه طهرانچی و دوستانش مدعی میشوند مشکل بیکاری در دنیا و خاورمیانه رو حل کرده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
فعلا مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی با هم مسابقه گذاشتند تا در مصاحبه های خودشون ، هر کسی هر دروغی تونست مطرح کنه و هرچی دروغ بزرگتر باشه باورش راخت تر خواهد بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
از بس اخبار فیک از دانشگاه آزاد بیرون میاد انسان نمیدونه کدومش راسته کدوم دروغه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
والله بخدا من جای نهادهای نظارتی بودم این افراد رو محاکمه میکردم که این چنین با اعتماد بنفس دروغ میگن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
این افراد با این ادعاهای کذب ، اعتماد به رسانه ها را از بین برده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
چین با یک ملیارد نفر جمعیت هم دارای ۲۷۶ واحد دانشگاهی در ۴٠٠ نقطه کشور نیست !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
باید هم با دولتی سازی دانشگاه آزاد مخالف باشی زیرا هم باید به دستگاههای نظارتیپاسهگو باشی و نمیتوانی مانند الان هر کاری دلت خواست انجام دهی و هم اینکه اگر دولتی شود دیگر نمیتوانی رییس بازنشسته دانشگاه آزاد باشی . منم باشم مخالفت میکنم تا از حقوق نجومی نیفتم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
کاملا درسته موافقم