هدیه مردم ارومیه به هم وطنان خرمشهری

در پی آزاد سازی خرمشهر در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ که یکی از زیباترین جشن‌های خودجوش مردمی در ایران برپا شد از آن جمله هدیه مردم ارومیه به اهالی خرمشهر بود.

در پی آزاد سازی خرمشهر در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ که یکی از زیباترین جشن‌های خودجوش مردمی در ایران برپا شد اعضای انجمن اسلامی شهرداری ارومیه به مسئولین شهرداری پیشنهاد دادند که به مناسبت این جشن بزرگ ملّی هدیه‌ای از ارومیه به خرمشهر برده شود پس از رایزنی‌ها تصمیم بر آن شد تا آرم استیل چهارنمای جمهوری اسلامی ایران که در میدان ورودی ارومیه نصب بود به خرمشهر برده شود و در یکی از میدان‌های شهر نصب گردد. بردن آرم جمهوری اسلامی به خرمشهر نماد بازگشت حاکمیت جمهوری اسلامی به این شهر بود.

آرم توسط یک دستگاه کمپرسی حمل گردید و در تاریخ ۷-۳-۱۳۶۱ ش (چهارمین روز پیروزی) به خرمشهر رسید و مورد توجه و استقبال فرماندار و شهردار قرار گرفت.

از آنجایکه شهر هنوز در برخی اوقات مورد هدف توپ‌های دوربرد دشمن قرار می‌گرفت و بیم آسیب رسیدن به آرم وجود داشت با تدبیر شهردار خرمشهر آرم به آبادان برده شد تا در زمانی مناسب توسط شهرداری خرمشهر در یکی از میادین نصب شود این آرم سرانجام در میدان شهید مطهری خرمشهر که مردم اصطلاحاً به آن «میدان الله» می‌گفتند نصب گردید؛ و یادگاری ماندگار از اهالی ارومیه به هموطنان خونگرم خرمشهری گردید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.