نرخ تورم خراسان رضوی افزایش یافت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه، در مقایسه با ماه قبل در امسال ۴.۵ درصد افزایش یافته است.

رضا جمشیدی گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه خانوار در نقاط شهری خراسان رضوی ۳۶.۳ و در مناطق روستایی ۳۹ درصد است که در نقاط شهری نسبت به ماه قبل ۴.۳ و در مناطق روستایی نیز پنج درصد افزایش یافته است.

او گفت: این شاخص در مقایسه با ماه قبل از آن ۳.۷ درصد افزایش یافته است. همچنین این شاخص برای خانوار‌های شهری کشور ۳۹.۲ و خانوار‌های روستائی ۴۰.۱ درصد است که نسبت به ماه قبل به ترتیب ۴ و ۲.۹ درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم نسبت به ماه قبل در کل خانوار‌های استان در اردیبهشت ماه سال جاری ۴.۱ درصد است که نسبت به ماه قبل از آن ۰.۵ درصد افزایش یافته است. این شاخص برای خانوار‌های شهری استان ۴.۲ و نقاط روستائی ۳.۶ درصد بوده که به ترتیب ۰.۷ درصد افزایش و ۰.۴ درصد کاهش یافته است.

جمشیدی گفت: این شاخص برای خانوار‌های شهری کشور ۳.۷ و نقاط روستائی ۲.۸ درصد است که به ترتیب ۰.۵ درصد افزایش و ۱.۲ درصد کاهش یافته است.

او گفت: نرخ تورم ۱۲ ماه منتهی به اردیبهشت سال جاری در کل خانوار‌های استان ۳۷.۴ درصد است که نسبت به ماه قبل ۰.۹ درصد کاهش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: این شاخص را برای خانوار‌های شهری استان ۳۶.۸ و نقاط روستائی ۳۹.۲ درصد اعلام کرد که به ترتیب ۰.۹ و ۱.۱ درصد کاهش یافته است.

جمشیدی گفت: با اشاره به اینکه نرخ تورم ۱۲ ماه منتهی به اردیبهشت ماه سال جاری در خانوار‌های کل کشور ۳۸.۷ درصد است که نسبت به مدت مشابه ۰.۵ درصد کاهش یافته، اظهار کرد: این شاخص برای خانوار‌های شهری کشور ۳۸.۳ و نقاط روستائی ۴۰.۸ درصد است که به ترتیب ۰.۴ و ۰.۸ درصد کاهش یافته است.

او گفت: در اردیبهشت ماه سال جاری تورم نقطه به نقطه کل خانوار استان در گروه خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات ۴۶.۱، پوشاک و کفش ۴۸.۵، مسکن ۱۷.۱ و گروه بهداشت و درمان ۳۱ درصد بوده است. این ارقام برای کشور به ترتیب ۴۹.۴، ۴۶.۸، ۳۰.۵ و ۳۲.۶ درصد است.

 شاخص قیمت کالا‌ها و خدمات مصرفی برای کل خانوار‌های استان ۴۱۸.۷، مناطق شهری ۴۰۱.۶ و نقاط روستائی ۴۹۲.۸ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار