سفر استاندار خراسان رضوی به تربت حیدریه

استاندار خراسان رضوی صبح پنجشنبه وارد تربت‌حیدریه شد.

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در راس هیئتی از معاونان، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و مسئولان استانی با حضور در گلزار شهدای گمنام پیشکوه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

در این سفر علاوه بر استاندار، معاون عمرانی، معاون برنامه ریزی و مالی، معاون اقتصادی، معاون زیارت و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی برای بررسی مشکلات، مطالبات مردم تربت حیدریه به این خطه جنوب خراسان رضوی سفر کرده است.

بازدید از پروژه نیمه تمام مجتمع فرهنگی هنری پیشکوه، حضور در جمع نخبگان و بازدید از شرکت‌های دانش بنیان مرکز رشد، دیدار با تشکل ها، فعالان فرهنگی، انقلابی و مردمی، دیدار با فعالان اقتصادی و فرهنگی هنری، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، بازدید از دو روستای بخش مرکزی و بایگ، نشست شورای اداری و نشست خبری با اصحاب رسانه بخشی از برنامه سفر یک روزه استاندار خراسان رضوی و معاونانش به تربت حیدریه است.

پروژه نیمه تمام مجتمع فرهنگی هنری پیشکوه تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد

یعقوبعلی نظری گفت: کار ساخت ابنیه و ساختمان و محوطه مجتمع فرهنگی هنری پیشکوه باید تا پایان سال‌جاری به اتمام برسد.

استاندار خراسان رضوی گفت: باید با اتمام پروژه ساخت در سال جاری، در بهار سال بعد با تجهیز آن، این مجتمعِ مورد نیاز مردم و هنرمندان به بهره برداری برسد.

زنگنه، نماینده مردم در مجلس گفت: با رایزنی انجام گرفته سال گذشته ۳۵ میلیارد تومان برای این مجتمع اختصاص و جذب شده اما با توجه به تورم برای تکمیل و تجهیز آن ۲۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

بازدید استاندار خراسان رضوی از شرکت های دانش بنیان مرکز رشد تربت حیدریه

جمشیدیان گفت: از سال ۹۳ که مرکز رشد تربت حیدریه تاسیس شده تا امروز، ۶۰ واحد دانش‌بنیان و فناور تحت پوشش حمایتی این مرکز قرار گرفته‌ است.

رئیس مرکز رشد تربت حیدریه گفت: مرکز رشد تربت‌ حیدریه بیشتر در حوزه های زعفران، ابریشم و گیاهان دارویی به عنوان مزیت‌های شهرستان فعال ‌می‌باشد.

سرمایه اعتماد و برندینگ دو شاخصه مهم شرکت های دانش بنیان

یعقوبعلی نظری گفت: نخبگان و دست اندرکاران مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری مجتمع‌های تجمیعی از شرکت‌های دانش بنیان را طراحی کنند تا با یک هم افزایی برای تولید محصولات خود در شهرک‌های صنعتی و دانشگاه‌ها مستقر شوند.

استاندار خراسان رضوی گفت: در این راستا باید به یک الگوی اجرایی رسید. سرمایه اعتماد به فعالیت‌ها و برندینگ بیشترین تاثیر را در شرکت‌های دانش بنیان دارند، بنابراین لازم است روی این دو مقوله مهم کار شود و تنها راه این است که شرکت به شرکت یا مورد به مورد بررسی شوند.

او گفت: در خصوص مجوز‌ها بنا بر این است که حداکثر سرعت را داشته باشیم و موارد خاصی هم که پیش بیاید بصورت مصداقی حل خواهیم کرد.

دیدار استاندار خراسان رضوی با مادر شهیدان جاویدالاثر اعلمی در تربت حیدریه

استاندار خراسان رضوی گفت: ما وظیفه داریم که با خانواده شهدا دیدار کنیم و موفقیت ما در گرو عنایت خدا و توجه شهدا و دعای خیر والدین شهداست تا همان مسیر شهدا را ادامه دهیم.

شهید سید حسین اعلمی از نخستین روحانیون شهید کشور بعنوان نماینده ولی فقیه در دهلران در ۲۰ مهرماه سال ۵۹ به شهادت رسیده و پیکر مطهر این شهید هنوز به خانواده برنگشته و جاوید الاثر است. همچنین شهید سید حسن اعلمی، دیگر شهید این خانواده به عنوان سرباز ارتش در ۵ مهر سال ۶۰ در منطقه دارخوین به درجه رفیع شهادت می‌رسد و پیکر این شهید هم به خانواده برنگشته است.

در تربت حیدریه ۲۲ خانواده دارای دو شهید هستند.

کار جهادی تنها راه برون رفت از مشکلات کشور است/کار در دستگاه‌های اجرایی قرارگاهی دنبال می‌شود

سفر استاندار خراسان رضوی به تربت حیدریه

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی، ظهر امروز در جمع فعالان فرهنگی، اجتماعی و تشکل‌های مردمی تربت حیدریه گفت: در برخی حوزه‌ها تصمیم گیری نیاز است که در قالب‌های مختلف عملیاتی، اجرایی و یا انتصاب انجام شود، لذا اگر دیدید مدیر یا فرماندار و یا استاندار دچار عدم تعادل و تعلل و التهاب است، یقینا مسیر جهادی را طی نمی‌کند و این مهمترین موضوع برای یک مدیر جهادی است.

او گفت: امروز مهمترین نیاز کشور کار و تلاش جهادی و شبانه روزی است تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود مشکلات در حوزه‌های مختلف را برطرف کنیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: ابتدا باید با تصمیم گیری درست وضع موجود را مدیریت کنیم تا دچار مشکل نشویم، چرا که اگر وضع موجود را حفظ نکنیم نمی‌توانیم تصمیم مبنایی بگیریم.

نظری گفت: اگر نتوانیم تعادل را در عرصه‌های مختلف مدیریت کنیم، جامعه دچار التهاب می‌شود و نمی‌توانیم مراحل بعدی را بصورت مبنایی مدیریت کنیم، نخستین توقع بعد از تغییر مدیریت در کشور موضوع انتصابات است، لذا این اقدام را نمی‌توان بدون اهداف و روش انجام داد، بنا براین هدف، برنامه و روش باید جهادی انتخاب شود و تا بتوان هدف را عملیاتی کرد که یقینا این اقدام ظرفیت و نگاه جهادی می‌طلبد.

استاندار خراسان رضوی گفت: در انتصابات اقتضائات هم وجود دارد و نمی‌توان فقط با این نگاه که جوان‌گرایی کنیم مدیری را انتخاب کنیم، و این تمام کار ما نیست، هرچند جوان‌گرایی الزام است، اما باید اهداف قابلی را با جوان‌گرایی محقق کنیم، در حال حاضر ۱۱۱۳ روستای بالای ۲۰ خانوار داریم که نیاز به تجدید و بازنگری طرح دارند که در دستور کار است تا پایان مهرماه این اقدام به شکل جهادی انجام شود

نظری گفت: در حالی که پرونده‌های کمیسیون ماده ۵ که قبلا ۱۳ سال در انتظار بودند، اما امروز پرونده‌ای در کمیسیون ماده ۵ پرونده‌ای معطل نداریم و این کمیسیون‌ها به عهده معاونان استانداری است که قید شده در همان هفته کمیسیون برگزار شود.

در این دیدار ۱۶ نفر از فعالان فرهنگی، اجتماغی، رسانه‌ای و تشکل‌های مردمی به بیان پیشنهادات، انتقادات، چالش‌ها و مطالبات خود پرداختند.


نگاه دستگاه‌های نظارتی استان را قفل کرده است

محسن زنگنه، نماینده مردم تربت حیدریه در نشست شورای اداری خطاب به استاندار خراسان رضوی گفت: بخشی از انرژی ما در داخل شهرستان و استان هدر می‌رود و وقتی یک سرمایه گذار قرار است سرمایه‌ای به این شهر بیاورد بجای اینکه فرش قرمز برای او پهن کنیم از امور اراضی تا دیگر بخش‌های دولتی، روحیه تعامل و رفع موانع دیده نمی‌شود و همه به قوانین استناد می‌کنند و خواهشمندیم این روحیه را بشکنید.

او گفت: جریان انقلابی برای خدمت به مردم از خود می‌گذرد و خود را فدا می‌کند، اما جریان غیر انقلابی بدنبال منافع حزبی وجناحی خودش است و هر کس می‌تواند با هر اسم و رسمی باشد.

او گفت: دوران خط بندی و خط کشی سیاسی نمام شده و امروز مکتب حاج قاسم سلیمانی یعنی حرکت در مسیر کار و تلاش جهادی فعال است.

 

۱۰۸ مصوبه نتیجه سفر هیات دولت و استاندار خراسان رضوی به تربت حیدریه

استاندار خراسان رضوی گفت: با رایزنی‌های انجام گرفته و جلسات کارشناسی در نهایت ۱۰۸ مصوبه با اعتبار ۷۴۰ میلیارد تومان برای تربت حیدریه در دو سفر اخیر هیات دولت و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی به این شهرستان تصویب و تا پایان سال اجرا خواهد شد.

نظری، استاندار خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در حوزه اقتصادی که از مسایل اولویت دار استان و کشور است در مجموع ۱۱ مصوبه با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی اختصاص پیدا کرده است.

او گفت:در حوزه پروژه‌های عمرانی ۹۷ مصوبه در مجموع با اعتبار ۵۹۰ میلیارد تومان تصویب و تنظیم شد که تا پایان سال از منابع مختلف ملی و استانی اجرایی می‌شود.

نظری گفت: اراده مسئولان استانی و شهرستانی آن است که مبتنی بر مسایل تصمیم و منابع لازم را تامین و پیاده سازی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.