استاندار کرمان مطرح کرد:

ضرورت تنوع بخشی به منابع درآمدی استان

استاندار کرمان خواستار تنوع بخشی به منابع درآمدزایی استان کرمان شد.

محمدمهدی فداکار درشورای گفتگوی دولت وبخش خصوصی که در اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد، گفت: اعتقاد دارم دولت نباید نقش اجرایی در اقتصاد داشته باشد و باید نقش نظارتی و هماهنگی داشته باشد وبخش خصوصی ظرفیت غیرقابل انکاری دارد که باید بیش از گذشته به آن توجه شود.

او با بیان اینکه یکی از گرفتاری‌ها در اجرای پروژه‌ها مسائل محیط زیستی است، می گوید:  محیط زیست استان نباید درپیچ وخم این گونه مسائل گرفتار شود بلکه باید با رفع موانع به توسعه استان کمک کند.

او  گفت: مشخص نیست وضعیت ذخایر استان درحوزه  معادن به چه میزان باشد در نتیجه باید در حوزه اقتصاد و درآمد زایی برای استان به فکر تنوع بخشی به اقتصاد باشیم.

به گفته فداکار ، در حال حاضر صنعت استان، معدن پایه بوده و سهم صنعت گردشگری استان از ظرفیت گردشگری کشور با توجه به ظرفیت بالایی که دارد بسیار پایین است.

استاندار کرمان  با اشاره به اینکه خلق ظرفیت‌های جدید در کنار ظرفیت‌های موجود اقتصادی استان بسیار اهمیت دارد می گوید: مانع‌زدایی از طرح‌ها اهمیت دارد از سوی دیگر نباید خودمان نیز درمسیر توسعه مانع ایجاد کنیم.

فداکار با بیان اینکه همه باید برای توسعه استان کمک کنند گفت: استفاده از ظرفیت دستگاه قضایی در این حوزه یک رکن است تا بتوانیم موانع موجود را برطرف کنیم .

استاندار کرمان رسیدگی به مشکلات تامین اجتماعی را از ضروری‌ترین مسائل استان دانست .

برچسب ها: معادن ، نقش نظارتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار