آخرین وضعیت کشور‌ها برای میزبانی از جام ملت‌های آسیا

مسابقات جام ملت‌های فوتبال آسیا در حالی از سال آینده آغاز خواهد شد که فعلا میزبان این رقابت‌ها مشخص نشده است.

بعد از اینکه چینی‌ها به خاطر شیوع ویروس کرونا از میزبانی مسابقات جام ملت‌های فوتبال آسیا در سال ۲۰۲۳ انصراف دادند در خبر‌ها آمد که عربستان جدی‌ترین گزینه برای میزبانی این رقابت‌ها است، اما سایت الشرق الاوسط و الاقتصادیه عربستان نوشت که فدراسیون فوتبال این کشور هیچ برنامه‌ای برای میزبانی از مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ را ندارد و تمام تمرکز خود را روی میزبانی از جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۷ گذاشته است. حال با کنار رفتن عربستان نوبت به کره جنوبی، استرالیا و هند می‌رسد که برای میزبانی اقدام کنند.

یکی از مقامات فدراسیون فوتبال کره جنوبی امروز در گفت و گویی که با خبرگزاری رویترز داشت در مورد آمادگی این کشور برای میزبانی از جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ گفت: وضعیت اصلا عادی نیست و ما فقط می‌دانیم که چین از میزبانی مسابقات جام ملت‌های آسیا انصراف داده است. برای گرفتن میزبانی نیازمند گفت وگو با مقامات محلی هستیم که تاکنون چنین اقدامی صورت نگرفته است.

همچنین یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال استرالیا در خصوص احتمال میزبانی از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا گفت: به دلیل اینکه ما میزبانی مشترک جام جهانی فوتبال زنان در سال ۲۰۲۳ را بر عهده داریم، قرار است سال شلوغی را پشت سر بگذاریم و هیچ برنامه‌ای برای میزبانی از جام ملت‌ها نداریم.


بیشتر بخوانید


مسئولان فدراسیون فوتبال هند هم پیش از این اعلام کرده بودند که شرایطی مشابه به عربستان را دارند اما برای میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ تلاش خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار