جشنواره‌ خوش عطر و رنگ چای در املش

جشنواره چای ایرانی در شهرستان املش بزرگترین تولید کننده چای کشور، برگزار شد.

ولی جهانی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: شهرستان املش به لحاظ تعداد ثبت آثار تاریخی در فهرست آثار ملی رتبه دوم را در گیلان دارد که البته در زمینه صنایع دستی و جاذبه‌های گردشگری هم جزو شهر‌های برتر گیلان است به همین دلیل این اداره کل با همکاری سازمان چای این جشنواره را در شهرستان املش، روستای بیله لنگه در مسیر روستای گردشگری تابستان نشین، برگزار کرد.

رئیس سازمان چای کشور هم با بیان اینکه شهرستان املش بزرگترین تولید کننده چای داخل کشور است، گفت: از آغاز زمان برداشت چای تاکنون ۳۷ هزار تن برگ سبز چای به ارزش ۳۴۰ میلیارد تومان از چایکاران شمال کشور خریداری شد که از این میزان ۸ هزار تن چای خشک در ۱۷۰ کارخانه چایسازی تولید شد.

به گفته حبیب جهانساز، شهرستان املش به تنهایی ۳۰ درصد چای داخل کشور را تولید می‌کند و برگزاری این جشنواره‌ها باعث می‌شود که چای تولید داخل کشور جزو سبد خانوار مردم ایران قرار گیرد، گرچه به علت کرونا دو سال بود که چنین جشنواره‌ای برگزار نشده بود.

مختار رضایی، فرماندار املش هم گفت: شهرستان املش ۸ هزار و ۴۰۰ خانوار چایکار و ۴ هزار و ۸۶۵ هکتار باغ چای دارد.

در مراسم جشنواره چای، ویژه برنامه‌هایی از جمله موسیقی محلی و برپایی نمایشگاه صنایع دستی و معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی شهرستان املش هم اجرا شد که بیش از ۲ هزار شرکت کننده از شهر‌های مختلف کشور از آن بهره بردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.