کمک استانداری کرمان برای ارتقا آموزش های تخصصی هلال احمر

استاندار کرمان گفت: استانداری کرمان برای بروز رسانی آموزش های تخصصی کارکنان هلال احمر کمک می کند.

استاندار کرمان در آیین نکوداشت هفته هلال‌احمر در کرمان با حضور دبیرکل جمعیت هلال‌احمر، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی، قائم مقام سازمان امدادونجات کشور و مدیران استان برگزار شد، گفت: یکصد سال از خدمت صادقانه هلال‌احمر می‌گذرد و با توجه به اینکه کشور ایران یک کشور حادثه خیز است کمتر کسی است که خدمات این جمعیت را ندیده باشد.

محمدمهدی فداکارگفت: یکصد سال از خدمت صادقانه هلال‌احمر می‌گذرد و با توجه به اینکه کشور ایران یک کشور حادثه خیز است کمتر کسی است که خدمات این جمعیت را ندیده باشد.

به گفته‌ او ، به روز رسانی آموزش کارکنان جمعیت هلال‌احمر در حوزه‌های امداد ونجات یک اصل است که استانداری برای بازآموزی و به‌روزرسانی آموزش‌های تخصصی کمک می‌کند.

او گفت: عمده ظرفیت و سرمایه این جمعیت حس اعتماد عمومی مردم به هلال‌احمر است و مدیران این جمعیت باید با خدمت رسانی به مردم قدردان این اعتماد باشند.

استاندار کرمان گفت: هلال‌احمر ظرفیت‌های زیادی در تجهیزات، نیروی انسانی دارد که این ظرفیت‌ها در شرایط عادی، بدون استفاده است.

فداکار گفت: از این پتانسیل با در نظر گرفتن ساختار جداگانه می‌توان در دیگر بخش‌های جامعه استفاده کرد.

یعقوب سلیمانی دبیرکل جمعیت در این آیین گفت: جمعیت هلال احمر در یکصدمین سالروز تاسیس خود است و در یک قرن گذشته، همواره و در ادوار مختلف در کنار مردم بوده و به آن‌ها خدمت رسانی کرده که تقدیم ۴۹۰ شهید امدادگر در زمان جنگ تحمیلی نیز گواه این موضوع است.

او گفت: در طول جنگ تحمیلی ۲۲۷ هزار نفر به درجه رفیع شهادت رسیدند که بیش از ۱۵۰ هزار نفر از آنان نوجوانان و جوانانی بودند که مخلصانه جان خودشان را فدای این کشور کردند.

سلیمانی می گوید: جمعیت هلال احمر یعنی پویایی و از خودگذشتگی و این روحیه امروز در جوانان جمعیت هلال‌احمر مشهود است.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر گفت: علی‌رغم توطئه‌های ۴۳ ساله دشمنان از بدو پیروزی انقلاب تا امروز، کسانی مانند شهید لندی در کشور پرورش یافته‌اند که با روحیه جهادی خود توانست جان ۲ نفر را نجات دهد.

سلیمانی به نقش امدادی شهید سلیمانی در بحران‌ها اشاره و گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی علاوه بر اینکه یک نخبه نظامی بود، نماد یک امدادگر همیشه در میدان نیز بود، همین دلیل باعث شد تا جمعیت هلال‌احمر با برگزاری جشنواره بین المللی «رفیق خوشبخت ما» وجه امدادی این شهید را نیز به جهانیان نشان دهد.

محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم گفت: جمعیت هلال‌احمر در حوادث، خدمات کم نظیری را به مردم ارائه کرده که جای تقدیر دارد.

او گفت: امدادگران جمعیت هلال‌احمر در سیل اخیر زمستان، زلزله و دیگر حوادث در استان کرمان خوش درخشیده اند.

نماینده مردم کرمان در مجلس می گوید: خدمات ارزنده جمعیت هلال احمر باعث شده که مجلس شورای اسلامی نگاه مثبتی در خصوص هلال‌احمر داشته باشد و نمایندگان از اقدامات این جمعیت حمایت می‌کنند.

برچسب ها: هلال احمر ، تخصصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار