هشدار به متخلفان حوزه آرد و نان در استان قزوین

سرپرست تعزیرات حکومتی استان قزوین با هشدار به متخلفین حوزه آرد و نان گفت: هرگونه تخلف صنفی، تعطیلی، کاهش ساعت کاری، گرانفروشی، کم فروشی و تقلب غیر قابل قبول است.

 علیرضا حسن پور در حاشیه بازدید از چند واحد نانوایی استان گفت: jh ;k,k ۷ نانوایی که دارای تخلفات عمده بودند توسط تعزیرات حکومتی پلمب شده اند.

حسن پور با اشاره به تشدید نظارت بر اصناف و کسبه بویژه نانوایان در استان، افزود: بدلیل حساسیت مساله آرد و نان، طرح تشدید و نظارت بر فعالیت‌های نانوایان آغاز شده است.

 هیچگونه کمبودی در عرضه کالا‌های اساسی از جمله آرد در استان وجود ندارد و نظارت بر نانوایی‌های این استان برای پیشگیری از تخلفاتی مانند تعطیلی خود سرانه، غیر مجاز، پخت نیمه وقت وپاره وقت، کم فروشی، گرانفروشی و تقلب به شدید‌ترین شکل تشدید شده است.

 برای کنترل بازار و جلوگیری از هر گونه سوء استفاده احتمالی تمام توان بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، سازمان جهادکشاورزی در گشت‌های سیار پای کار آمده اند و با برخورد قانونی جلوی التهاب در این حوزه گرفته می‌شود.

 قیمت آرد نان سنتی در استان نیز همانند سایر نقاط کشور افزایش نیافته است و هر گونه تخلف نانوایان سنتی غیرقانونی است. سر این موضوع با کسی تعارف نداریم، در کمترین زمان وبا قید فوریت با این موضوع برخورد می‌کنیم.

وی با اشاره به این موضوع که نان مهمترین ماده غذایی سفره مردم است خاطر نشان کرد: بر افزایش و استمرار نظارت‌های میدانی و تقویت کمی و کیفی تیم‌های بازرسی به منظور کاهش فشار ناشی از نوسانات اخیر بازار، بر مردم و اقشار آسیب پذیر جامعه تأکید داریم.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان  با تاکید دوباره به اینکه نسبت به گذشته هیچگونه افزایش قیمتی برای نان اعمال نشده است، گفت: واحد‌های صنفی فروشنده نان که سهمیه آرد دریافت می‌کنند، مکلف هستند که تنها بر اساس قیمت‌های مصوب استانی این کالای پرمصرف خانوار را به دست مصرف کنندگان برسانند و در صورت ارتکاب هرگونه تخلف از جمله کم‌فروشی، گران فروشی و یا کاهش ساعات کاری باید منتظر برخورد جدی و قاطع قانونی باشندهشدار داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.