بازدید از ۸۶۶۷۰ مدرسه کشور در دوران بازگشایی از مدارس

مدیرکل اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: در دوران بازگشایی مدارس کشور از بیش از هشتاد درصد مدارس یعنی ۸۶۶۷۰ مدرسه در سراسر کشور بازدید شد.

سید مجتبی هاشمی در گردهمایی مدیران ادارات ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور در شیراز گفت: مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی را یک فرصت برای خدمت می‌دانیم، زیرا برای پایه ریزی این انقلاب و نظام هزینه‌های زیادی شده است.

مدیرکل اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش وظیفه تربیت نسل آینده را بر عهده دارد که این یک هدف بزرگ است که باید ذیل سند تحول بنیادین انجام گیرد.

او گفت: کرونا شرایط جدیدی را به آموزش و پرورش تحمیل کرد و این شرایط موجب ایجاد فرصتی برای فراگیر سازی دغدغه‌های تعلیم و تربیت شد و خانواده‌ها دشواری‌های کار آموزش و پرورش را به خوبی فهمیدند.

مدیرکل اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: مدیر باید حلال مسائل باشد و مدیران باید ماموریت‌ها را به خوبی بشناسند و پایش مستمر و اولویت بندی امور باعث موفقیت مدیران خواهد شد.

او گفت: شناخت دقیق از مسائلی که مانع دستیابی به اهداف است و تبدیل مشکل به مساله از ویژگی‌های اصلی مدیران موفق در آموزش و پرورش است.

به گفته هاشمی، بسیاری از اوقات مدیران به جای حل مشکل آن را منتقل می‌کنند که این خود آفت بزرگ برای حل مشکلات و مسائل مبتلا به در آموزش و پرورش است.

مدیرکل اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: مدیریت تلفیقی از دانش و تجربه است و حل مساله یک مهارت اقتضائی است که محصول مدیریت صحیح است.

هاشمی گفت: باید ارزیابی درستی از دستیابی به اهداف داشته باشیم و میزان تحقق اهداف باید به صورت دقیق تبیین شود تا بتوانیم دستاوردهایمان را مشخص کنیم.

او گفت: ایجاد شرایطی ذهنی مطلوب و انتقال صحیح مطلب به افراد سازمان از طریق روابط درست سازمانی در کنار همسویی و همراستایی در اهداف از صف تا ستاد نیز از دیگر مسایل مهم مدیریتی در اموزش و پرورش است.

مدیرکل اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: مدیران باید در چارچوب اهداف و برنامه‌هایی که دارند خالق ارزش‌هایی باشد که موجب تیم سازی و خلق انگیزه در کارکنان می‌شود.

او گفت: اعتقاد داریم هرچقدر سازمان هوشمندتر باشد کار ارزیابی عملکرد با دقت نظر بیشتری انجام خواهد گرفت.

مدیرکل اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: به دنبال ایجاد یک فضا برای گردش و چرخش تجربه و تخصص در اموزش و پرورش هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس هم در این نشست گفت: فارس دارای بیشترین مناطق آموزشی در بین استان‌های کشور است، اما از نظر جمعیت رتبه سوم را بعد از استان‌های رضوی و خوزستان دارد.

محمد خلیل عسکری با اشاره به اینکه در استان فارس ۹۴۰ هزار دانش آموز و ۶۲ هزار فرهنگی شاغل و ۷۵ هزار بازنشسته داریم گفت: از این تعداد دانش آموز، ۳۵۰ هزار نفر در شهر شیراز که به عنوان کلان شهر محسوب میشود مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: ۹ هزار مدرسه در فارس داریم و این استان دارای بیشترین مناطق آموزشی در بین استان‌های کشور است، اما از نظر جمعیت رتبه سوم را بعد از استان‌های رضوی و خوزستان دارد.

عسکری گفت: استان فارس از نظر وسعت بسیار گسترده و پهناور است و دارای تنوع آب و هوایی و تنوع مذهبی است.

او در خصوص حوزه ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات گفت: باورم بر این است که حوزه ارزیابی عملکرد به حسب اختیارات قانونی که دارد بیشترین کمک در هر دستگاهی محسوب می‌شود و می‌تواند به عنوان یک بازوی قوی در کنار مدیر دستگاه و مجموعه شورای معاونین باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار