آلمان: در حال حاضر نمی‌توانیم تحریم گازی روسیه را اجرایی کنیم

وزیر اقتصاد آلمان تأکید کرد که اگر تحریم گازی روسیه اجرا شود، برلین با افزایش قیمت‌ها و اختلال در زنجیره‌های تجاری مواجه خواهد شد.

«رابرت هابک» در یک نشست خبری گفت: «ما در حال حاضر نمی‌توانیم تحریم گازی را اعمال کنیم. من بار‌ها در این مورد صحبت کرده‌ام. آلمان آمادگی تحریم نفتی روسیه را دارد، اما این کار نیازمند بررسی بیشتر است.»

به گزارش وال استریت ژورنال، وزیر اقتصاد آلمان درباره اهداف تحریم‌های روسیه از سوی غرب گفت: «انرژی در حال تبدیل شدن به یک سلاح است. به نظر می‌رسد تحریم‌های روسیه برای افزایش قیمت گاز طراحی شده باشد. با تحریم روسیه، ممکن است اقتصاد  فرو نپاشد، اما این اقدام افزایش قیمت‌ها و اختلال در زنجیره‌های تجاری را به همراه خواهد داشت.»

هابک از شهروندان کشورش خواست مصرف گاز را کاهش دهند تا در صورت قطع صادرات گاز روسیه، با مشکل مواجه نشوند. این مقام آلمانی همچنین از مردم خواست تا پس‌انداز و صرفه‌جویی را در دستورکار خود قرار دهند.

تحلیلگران اقتصادی در تازه‌ترین پژوهش خود هشدار دادند که قطع کامل واردات انرژی روسیه، اروپا را وارد رکود خواهد کرد. آلمان، بزرگترین اقتصاد این قاره، به شدت به انرژی روسیه وابسته است. به اعلام بانک مرکزی آلمان، قطع کل واردات منابع انرژی روسیه می‌تواند به معنای کاهش ۵ درصدی تولید اقتصادی و افزایش تورم باشد.

اندیشکده «بروگل» نیز در گزارشی هشدار داد که اگر اروپا برای حل بحران سوخت چاره اندیشی نکند، با مشکلات عدیده‌ای در زمینه انرژی و به تبع آن معضلات اقتصادی و اجتماعی روبرو خواهد شد. اروپا حدود ۴۰ درصد از گاز خود را از طریق روسیه تامین می‌کند و در سال جاری روزانه ۲۰۰ تا ۸۰۰ میلیون یورو (۸۸۰ میلیون دلار) بابت خرید منابع انرژی از روسیه پول پرداخت کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
7891
۲۳:۰۴ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
اول باید تاوان ارسال سلاح به اکراین و دخالت در جنگ روسیه را جبران کنی تا به گاز برسی. تمام کشورهایی که در جنگ روسیه با اکراین شرکت کردند یکی یکی باید کتک بخورتد.
آخرین اخبار