پژوهشگاه مواد و انرژی ایران ظرفیتی برای پیشرفت علمی

وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری گفت: وزارتخانه ها از ظرفیت علمی و تحقیقاتی پژوهشگاه موادو انرژی برای رشد و شکوفایی اقتصادی کشور بهره بگیرند.

آقای زلفی گل گفت:  به طور قطع در نشست هیات دولت ظرفیت های علمی و تحقیقاتی این پژوهشگاه مطرح خواهد شد تا  وزارتخانه  و صنعت  بتوانند  از ظرفیت پژوهشگاه مواد و انرژی استفاده کنند.

او می گوید: ظرفیت بالای علمی و تحقیقاتی پژوهشگاه مواد و انرژی  ایران از  افتخارات جمهوری اسلامی ایران است و باید از این ظرفیت به خوبی برای رشد و پیشرفت کشور بهره گرفت .

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری هدف از بازدید  از پژوهشگاه مواد و انرژی ایران ، آشنایی با امکانات و تجهیزات این پژوهشگاه عنوان کرد.

او گفت: پژوهشگاه  مواد و انرژی ایران با امکانات و تجهیزات بسیار بالایی که  دارد برای استان البرز نیز مفید است که این استان می تواند از ظرفیت آن استفاده کند.

زلفی گل گفت: این پژوهشگاه نیاز به حمایت های بیشتری دارد  ضمن آنکه  ساختمان مرکز نوآوری  پژوهشگاه نیازمند تکمیل است و  استاندار البرز در این زمینه می تواند کمک کند ؛ وزارت علوم هم پیگیری می کند تا مرکز نوآوری پژوهشگاه تاسیس شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: این پژوهشگاه  در بخش  تجهیزات و تعمیر امکانات آزمایشگاه ها نیازمند حمایت مالی است.

پژوهشگاه مواد انرژی مستقر در بخش مشکین دشت شهرستان فردیس تاکنون اختراعات و طرح های علمی متعددی در سطح کشور و جهان ارائه داده که ساخت آبگرمن خورشیدی و تصفیه خانه آب از جمله آن ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.