دولت به‌دنبال مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها است

استاندار اردبیل گفت: دولت به دنبال مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها است تا هزینه ناشی از پرداخت غیرمستقیم کاهش یابد.

سیدحامد عاملی گفت: اختصاص یارانه‌ها به صورت غیر مستقیم موجب افزایش تورم بوده و بخش بزرگی از مزایای این یارانه را دهک‌های بالای جامعه استفاده می‌کنند.

استاندار اردبیل در نشست با فرمانداران شهرستان‌های استان گفت: دولت به دنبال مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها است تا هزینه ناشی از پرداخت غیرمستقیم که بر کشور تحمیل شده و موجبات خروج غیر قانونی کالا‌ها از مرز‌ها را فراهم می‌کند، کاهش یابد.

عاملی می‌گوید:  تمامی اقتصاددانان در کشور بر ضرورت اجرای این طرح اتفاق نظر دارند و  دولت تلاش می‌کند تا با مدیریت صحیح و پرداخت مستقیم این یارانه‌ها، اقشار متوسط و کم درآمد نیز به میزان بالایی از آن بهره‌مند شوند.

وی گفت: یارانه‌های اقلام ضروری پیش از این به وارد کنندگان اختصاص می‌یافت که این موضوعی رد شده در اقتصاد است و با تغییر شکل پرداخت، دولت این یارانه رابه دهک‌های پایین، تولید کنندگان و مصرف کنندگان پرداخت می‌کند.

استاندار اردبیل می‌گوید: هدف دولت این است که یارانه به شیوه صحیحی به دست مردم برسد و دست سودجویان و واسطه‌ها قطع شود.

عاملی با بیان اینکه این طرح اقدام مناسبی برای ایجاد اصلاحات اقتصادی است، گفت: شکل اجرای این طرح باید برای مردم تشریح شود تا مردم با دولت در مدیریت اجرای طرح به شیوه اصولی همکاری کنند.

ضرورت تبیین طرح اصلاحات اقتصادی برای مردم

وی نظارت بر اجرای مناسب و به شکل اصولی طرح را از سوی دستگاه‌های مرتبط مورد تاکید قرار داد و خواستار تبیین موضوع برای مردم شد.

استاندار اردبیل گفت: اصلاحات اقتصادی در کشور موضوعی است که همه نسبت به اجرای آن اتفاق نظر دارند و اقدامی در راستای مصالح نظام و مردم است.

عاملی می‌گوید: دولت با وجود برخی فشار‌ها برای جلوگیری از اجرای این طرح، تمامی مشکلات آن را برای تحقق منافع مردم، رسیدن به ثبات اقتصادی و جلوگیری از تورم پذیرفته و وارد میدان عمل شده است.

هیچ کمبودی در تأمین نان و سهمیه آرد نانوایی‌ها وجود ندارد

استاندار اردبیل در ادامه با اشاره به ابهامات پیش آمده در خصوص نان در سطح استان، گفت: هیچ کمبودی در تامین نان، سهمیه آرد و فعالیت نانوایی‌ها نداریم.

عاملی با اشاره به افرایش نانوایان کشیک برای پخت تا ساعات پایانی شب،   گفت: مردم برای تامین نان هیچ گونه نگرانی نداشته باشند و در این خصوص نظارت‌های لازم بر روند توزیع آرد و پخت نان انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.