پژوهشگر شیراز سخنران رتبه نخست پرتو درمانی سرطان در کنگره AOCMP

پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سخنران رتبه نخست پرتودرمانی سرطان در کنگره AOCMP معرفی شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از برگزیده شدن دکتر «محمد امین مصلح شیرازی» پژوهشگر دانشگاه به عنوان سخنران رتبه نخست کنگره معتبر بین المللی فیزیک پزشکی آسیا-اقیانوسیه (AOCMP) با موضوع پرتودرمانی سرطان، خبر داد.

مهتاب معمارپور گفت: این موفقیت در پی ارایه شفاهی مقاله دکتر «مصلح شیرازی» در خصوص نتایج یک طرح تحقیقاتی مرکز تحقیقات حفاظت در برابر پرتو‌های یونساز و غیریونساز این دانشگاه به دست آمد.

محمدامین مصلح شیرازی مجری این طرح پژوهشی نیز گفت: هدف از این طرح پژوهشی، بهینه سازی یک نوع ژل دوزیمتر ویژه برای سنجش دقیق میزان دوز پرتو رسیده به نقاط گوناگون در یک حجم سه بعدی با شکل دلخواه است.

او گفت: طرح فناورانه برآمده از این پژوهش نیز در مرکز تحقیقات حفاظت در برابر پرتو‌های یونساز و غیریونساز در حال اجرا است و هدف از این طرح، تولید و ارایه این دوزیمتر به مراکز تحقیقاتی و پرتوپزشکی در ایران و کشور‌های دیگر است که فناوری آن در جهان، هم اکنون تنها در اختیار دو مرکز در آمریکای شمالی و اروپا است.

مصلح شیرازی گفت: در کنگره AOCMP، که با عنوان «Science for Radiation Medicine» برگزار شد، نزدیک به ۲۰۰ مقاله از سوی پژوهشگران کشور‌های گوناگون جهان که دارای قدمت طولانی و برنامه‌های پژوهشی گسترده در زمینه‌های فیزیک پزشکی و پرتو‌ها هستند و همچنین برخی اساتید پژوهشگر ایرانی، به صورت حضوری و مجازی ارایه شد.

او، سخنران رتبه نخست این کنگره در زمینه پرتودرمانی سرطان، عضو هیات علمی گروه رادیوآنکولوژی، رییس مرکز تحقیقات حفاظت در برابر پرتو‌های یونساز و غیریونساز دانشگاه علوم پزشکی شیراز و رییس انجمن علمی فیزیک پزشکی ایران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.