خشم فلسطینیان از دهن‌کجی بنت به درخواست‌های بین‌المللی

حماس در واکنش به اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر مالکیت این رژیم بر قدس اشغالی اعلام کرد این طرح تنها در خیالات سران اشغالگر است.

اظهارات نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که روز گذشته در دهن کجی به جامعه بین‌الملل مدعی شده بود «اسرائیل به تنهایی بر شهر قدس اشغالی حاکمیت دارد و تصمیمات در مورد مسجد‌الاقصی را بدون ملاحظات خارجی خواهد گرفت.» واکنش گسترده فلسطینیان را برانگیخته است.

به گزارش وبگاه القسطل، «عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اظهارات بنت را «رویایی» و «بی‌ارزش» و نادیده گرفتن تمام هنجار‌ها و کنوانسیون‌های بین‌المللی دانست.

این عضو جنبش حماس با تاکید بر اینکه رژیم اشغالگر حق تصمیم‌گیری برای بیت‌المقدس را ندارد گفت: «این اظهارات تنها تلاشی مذبوحانه برای تحمیل چیزی است که جز در رویا‌های آن‌ها وجود ندارد».

تشکیلات خودگردان فلسطین: بیت المقدس پایتخت ابدی فلسطین است

«نبیل ابوردینه» سخنگوی رسمی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین نیز اعلام کرد قطعنامه سال ۱۹۳۰ سازمان ملل تصریح می‌کند که مالکیت مسجدالاقصی، دیوار البراق و محیط مربعی رو به روی آن فقط متعلق به مسلمانان است.

او تاکید کرد که بیت المقدس شرقی همراه با اماکن مقدس اسلامی و مسیحی آن، پایتخت ابدی کشور فلسطین بر اساس قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی است و شهرک‌سازی به هر نحوی در سرزمین‌های فلسطینی غیرقانونی است.

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین در پاسخ به اظهارات بنت که مدعی شده بود «اسرائیل» به همه مذاهب احترام می‌گذارد، گفت: این اظهارات «گمراه‌کننده و نادرست است؛ چرا که شاهد هجوم‌های مستمر (نظامیان رژیم) به مسجد الاقصی و محدودیت‌های نمازگزاران بوده ایم».

روز گذشته، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد این رژیم هرگونه دخالت خارجی در تصمیمات بیت‌المقدس را رد می‌کند. او در ادامه بدون توجه به حاکمیت جعلی رژیم صهیونیستی مالکیت قدس را متعلق به حکومت خود دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار