دستگاه‌های اجرایی و دولتی برخط به شبکه دیوان محاسبات کشور متصل می شوند

مشاور عالی رییس کل دیوان محاسبات گفت:حسابرسی دستگاه‌های مختلف اجرایی و دولتی از ابتدای تیر با اتصال به شبکه دیوان محاسبات برخط انجام می شود.

محمدرضا میرشمسی در مراسم معارفه مدیرکل دیوان محاسبات استان همدان گفت: این اقدام با هدف استفاده از فناوری‌های جدید و تسریع در انجام حسابرسی انجام می‌شود و برهمین اساس زمینه اتصال شبکه دیوان محاسبات به تمامی دستگاه‌ها برای دریافت اطلاعات لحظه‌ای انجام و این عملیات از ابتدای تیر اجرا خواهد شد.

در این نشست از خدمات «حاتم نیکخو» قدردانی و «علی کرمانی» به عنوان مدیرکل جدید دیوان محاسبات استان همدان معرفی شد.

او گفت: به روز شدن حسابرسی پرونده‌های مربوط به دستگاه‌های اجرایی و انجام کار بررسی هزینه‌ها در کوتاهترین زمان ممکن از جمله اهداف اصلی اجرای این طرح در دیوان محاسبات کل کشور است.

مشاور عالی رییس کل دیوان محاسبات کشور گفت: اقدامات و فعالیت‌های دیوان محاسبات مبتنی بر ۲ رویکرد فناورانه و مردم پایه است و دستگاه‌های اجرایی در کنار دیوان محاسبات قرار دارند بنابراین باید نوع ارتباط و تعامل آن‌ها با این مجموعه متقابل و در راستای حفظ سلامت دستگاه و پیشگیری از بروز فساد باشد.

به گفته میرشمسی در همین ارتباط سامانه ۱۹۸ نیز آماده دریافت هرگونه گزارش مردمی درباره بروز تخلف و یا مفسده دستگاه‌های اجرایی است که پس از دریافت گزارش، موضوع بررسی، راستی آزمایی و برای اقدام مقتضی پیگیری خواهد شد.

 دادستان دیوان محاسبات کشور هم در این مراسم گفت: شفاف سازی در مسائل مالی و انضباط مالی در دستگاه‌های اجرائی و نهاد‌های دولتی و عمومی مورد تاکید است و  قوای سه گانه در کشور در موضوع سلامت مالی و مبارزه با فساد کاملا متحد و اشتراک نظر دارند.

علی کامیار گفت: برای پیشگیری از تخلف سر فصل برنامه‌های اصلی دیوان در حوزه رسیدگی‌ها به دنبال پرونده سازی برای کسی نیستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.