۳۰۰ کنتور هوشمند در سال جاری در سروآباد نصب می شود

مدیر توزیع برق شهرستان سروآباد از نصب و راه اندازی ۳۰۰ دستگاه کنتور هوشمند برای مشترکین پرمصرف در بخش‌های مختلف شهری و روستایی در این شهرستان خبر داد.

عبدالله آذری گفت: نصب کنتور‌های هوشمند یکی از راهکار‌های موثر در اصلاح رفتار مشترکان پرمصرف و کنترل بار شبکه برق است، در قالب این طرح کنتور‌های هوشمند جایگزین کنتور‌های قدیمی می‌شوند و اطلاعاتی از قبیل مصرف برق، میزان ولتاژ، جریان و ضریب توان در این کنتور‌ها ثبت می‌شود.

مدیر توزیع برق شهرستان سروآباد گفت: در کنتور‌های هوشمند رفتار مصرف و نظارت مصرف‌کننده بر سیستم و صورتحساب جهت شفافیت بیشتر به مشترکین ارائه می‌شود.

به گفته او از ابتدای اجرای این طرح در شهرستان سروآباد ۴۸ دستگاه کنتور هوشمند با هدف هوشمندسازی لوازم اندازه گیری و ایجاد بستر و قرائت از راه دور برای مشترکین پرمصرف در بخش‌های مختلف نصب شده است.

آذری به اجرای فاز دوم طرح فهام در این شهرستان اشاره کرد و گفت: قرار است در فاز دوم، قریب به ۳۰۰ دستگاه کنتور هوشمند برای مشترکین پرمصرف در بخش‌های مختلف شهری و روستایی نصب و راه اندازی شود.

مدیر توزیع برق شهرستان سروآباد گفت: نصب کنتور‌های هوشمند پیش نیاز اعمال برنامه‌های مدیریت مصرف برق برای اعمال تعرفه‌های مختلف درساعات اوج مصرف برق یا حتی خارج ازآن زمان، نصب این کنتور‌ها برای مشترکان پرمصرف امری ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.