نصب ۸۰ دستگاه کنتور هوشمند در بیجار

مدیر توزیع برق شهرستان بیجار گفت: ۸۰ دستگاه کنتور هوشمند برای مشترکین بخش‌های خانگی و تجاری در سطح شهرستان بیجار به منظور اصلاح الگوی مصرف نصب شد.

هادی محمدمرادیان گفت: ضرورت استفاده از کنتور هوشمند برای مشترکان پرمصرف به منظور اصلاح الگوی مصرف برق، کاهش یارانه پر مصرف‌ها و جلوگیری از قطع برق در قالب بند (د) تبصره ۱۵ قانون بودجه ۱۴۰۰ توسط مجلس شورای اسلامی به دولت تکلیف شده است.

مدیر توزیع برق شهرستان بیجار گفت: در همین راستا ۸۰ دستگاه کنتور هوشمند برای مشترکین پرمصرف شهرستان بیجار در بخش‌های خانگی و تجاری نصب شد.

او می گوید: نصب کنتور‌های هوشمند و محاسبه هزینه‌های استفاده از برق در ساعات اوج مصرف و عادی، به شیوه متفاوتی مشترک را متوجه می‌سازد که اگر در ساعت اوج مصرف، استفاده غیرضروری از برق داشته باشد، باید هزینه بیشتری بپردازد.

محمد مرادیان گفت: همچنین امکان قرائت از راه دور، افزایش سرعت و دقت در صدور صورتحساب‌های برق و امکان مشاهده مصرف مشترک در مراکز مدیریت مصرف و اطلاع مشترک از میزان مصرف خود از دیگر مزایای نصب کنتور‌های هوشمند می باشد.

مدیر توزیع برق شهرستان بیجار گفت: بر اساس مقررات، مشترکین خانگی با مصرف بیش از ۲۰۰ کیلو وات ساعت در ماه، مشترک پر مصرف محسوب شده و در حال حاضر ۱۷٫۳ درصد از مشترکین بخش خانگی در شهرستان بیجار پر مصرف می‌باشند.

گفتنی است؛ در شهرستان بیجار مجموعاً ۳۵۷۷۹ مشترک در بخش خانگی از خدمات شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان بهره می‌برند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.