کرمانشاه هیچ منبع داخلی برای تولید گرد و غبار ندارد

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: در کرمانشاه هیچ منبع داخلی برای تولید گرد و غبار نداریم، هر چه گرد و غبار وارد استان می‌شود از کشور‌های همسایه و کانون‌های خارج کشور است.

فرحناز اقبالی گفت : شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا ساعت ۱۱ امروز در ایستگاه‌های سرپل‌ذهاب عدد ۲۶۲ و قصرشیرین عدد ۲۹۱ وضعیت بسیار ناسالم و اضطرار را نشان می‌دهد.

به گفته معاون اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه وضعیت هوای کنگاور ناسالم و برای گروه‌های حساس در وضعیت هشدار است کیفیت هوا در کرمانشاه با عدد ۷۱، اسلام‌آباد غرب با ۶۹ و پاوه هم با ۶۹ استاندارد است.

شاخص کیفی هوا در شرایط استاندارد باید زیر ۱۰۰ باشد، ۹ ایستگاه در استان داریم که از ابتدای ورود توده‌ها به جو استان از قصرشیرین تا خروج آن از کنگاور به صورت مرتب داده‌ها چک می‌شود.

تولید گرد و غبار رابطه مستقیمی با میزان بارش دارد یعنی هر چقدر میزان بارش کمتر باشد تولید گرد و غبار بیشتر است و از طرفی طرح‌های مدیریت آبی که در کشور‌های همسایه اجرا شده باعث شده بخشی از اراضی که قبلا دارای پوشش سبز بوده از بین رفته و به صورت بایر رها شوند که همین هم سبب تولید گرد و غبار می‌شود.

در کرمانشاه هیچ منبع داخلی برای تولید گرد و غبار نداریم، هر چه گرد و غبار وارد استان می‌شود از کشور‌های همسایه و کانون‌های خارج کشور است.

وظایف دستگاه‌های مرتبط با این موضوع مطابق با آیین‌نامه اجرایی تبصره سه ماده سه قانون هوای پاک، در زمانی اضطرار آلودگی مشخص شده است.

در این شرایط کارگروهی با ترکیب استاندار یا معاون عمرانی استاندار، مدیرکل حفاظت محیط زیست به عنوان دبیر کارگروه، مدیرکل هواشناسی و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی برای مشخص کردن تمهیدات برگزار می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار