سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان :

گردشگری استان سمنان از ابزارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی توسعه می‌یابد

مرادی گفت: توسعه گردشگری به عنوان یکی از ابزارهای کاهش آسیب های اجتماعی و ترویج شور و نشاط محور برنامه‌ها در دوران پساکرونا است.

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: توسعه گردشگری با افزایش نشاط اجتماعی، رونق اقتصادی و ایجاد شغل، کاهش نسبی آسیب‌های اجتماعی ناشی از این موارد، مانند اعتیاد و افزایش سن ازدواج را در پی دارد و می‌تواند به عنوان یکی از اقدامات موثر مورد توجه قرار بگیرد.

 در سال‌های اخیر، ۲ متغیر «اقتصاد» و «کرونا» به آسیب‌های اجتماعی دامن زد؛ به طور مثال، شیوع ویروس کرونا آسیب‌هایی مانند افسردگی، فردگرایی ناشی از کاهش روابط اجتماعی را تشدید کرد.

مرادی  می گوید: یکی از مهترین مولفه‌های نشاط اجتماعی، برنامه‌های اجتماع‌محور است که به دلیل محدودیت‌های کرونایی تعطیل شد و حتی در سطح روابط خانوادگی نیز اثرگذار بود، زیرا هر چقدر فردگرایی تشدید شود، نشاط اجتماعی آسیب جدی‌تری می‌بیند.

 از طرفی گسترش استفاده از فضای مجازی در این دوران، در کنار مزایا، آسیب‌های جدی به ویژه برای کودکان و نوجوانان در پی دارد.

 اکنون سیاست کلی این اداره کل، توسعه نشاط و امید اجتماعی با فعالیت جهادی و اقدامات اجرایی موثر است که تحقق این هدف، نیازمند عزم همگانی دستگاه‌های اجرایی مختلف و همکاری مردم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار