واردات گمرگ در سامانه نان ثبت می‌شود

وزیر علوم از وارد شدن بحث واردات گمرگ به سامانه نان جهت شناسایی نیاز‌های وارد شده از خارج به داخل کشور خبر داد.

محمدعلی زلفی‌گل در آئین رونمایی از سامانه نان که هم اکنون با حضور برخی مسئولان دانشگاهی در وزارت علوم در حال برگزاری است، گفت: اساس سامانه نان بر اساس دسته بندی باید سامانه سایماگو باشد.

در فاز اول نیاز‌های موجود سازمان‌ها، ارگان‌های دولتی و خصوصی و دانشگاه‌ها که احصا شده اند را جمع آوری کرده و در سامانه نان ثبت می‌کنیم.

نمایه سازی نیاز‌ها از کارکرد‌های سامانه نان است که افراد با تشخیص نیاز‌های کشور می‌توانند آن‌ها را ثبت کنند.

او گفت: ایده شامل بخش‌های مختلفی است و در حال حاضر ایده‌هایی که متناسب با نیاز‌های کشور هستند به صورت پروپوزال طراحی می‌شوند و در سامانه نان به ثبت خواهند رسید. وزارت علوم در این زمینه دخالت نخواهد داشت.

زلفی‌گل گفت: سامانه نان در آینده گسترده‌تر خواهد شد و نیازمند برنامه ریزی بلند مدت هستیم. تحقیقات بنیادی در کشور ما اولویت بوده اند، اما از این پس بحث تحقیقات کاربردی با موضوع نیاز‌های جامعه مورد توجه قرار می‌گیرند.

به گفته وزیر علوم عدالت پژوهشی هدف دوم سامانه نان در وزارت علوم است که در اختیار دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری قرار خواهد گرفت. در آینده بحث واردات گمرگ هم از اهداف سامانه نان خواهد بود تا ببینیم نیاز‌هایی که از خارج به ایران وارد می‌شوند، دقیقا حول کدام محور هستند.

زلفی گل گفت: بحث نیاز‌های آموزشی صنایع در سامانه نان در آینده باید ذکر شوند تا صنایع کشور پتانسیل دانشگاه‌های داوطلب را جهت آموزش مسائل خود شناسایی کنند. بحث پروژه‌های ملی هم باید در سامانه نان مطرح شود و جست و جوی دانشگاه‌های مرجع هم باید در اولویت سامانه نان در آینده قرار گیرد. شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرد تا ۴۰ درصد بودجه پژوهشی شرکت‌های دولتی به صندوق عالی وزارت علوم واریز شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
شما برو به وضع معیشت هیات علمی هات برس که ۳۰ در صد حقوقشون رو کم کردن مثل معلم ها هم نیستن بریزن بیرون